zondag 20 november 2016

stand van zaken, week 46

het is weer een tijdje geleden dus laat ik maar weer eens een stand van zaken met jullie delen.
we zijn alweer een paar weken verder na dat mijn dochter de scan heft gehad.
inmiddels ook de uitslag gehad.
ze hebben niks van scheuren of ander bijzonderheden kunnen vinden, dat is wel een opluchting.
het probleem van de pijn komt voort uit de groei, de rug is, na lang ingezakt te blijven nu toch meer een positie aan het nemen van hoe het hoort, helaas gaat dit te samen met pijn.
de bocht die zichtbaar was zal niet weg gaan, die is de afwijking waar ze mee is geboren maar door dat de rugwervel nu meer op zijn plaats komt is er wel een verbetering aan het optreden.
echt helemaal duidelijkheid hebben we pas als ze echt uit gegroeid is.
aan de pijn kunnen ze niks doen, pijnstiller verzachten de pijn wel maar het neemt niet volledig de pijn weg, het is dus een geval "leer er mee om te gaan".
op school zijn er wel aanpassing gedaan zo dat ze gemak heeft in haar routine op school en niet onnodig pijn hoeft te krijgen van de dingen die ze doen.
dit geld ook voor gym, ze moet wel blijven bewegen en dan het liefst met houdingsoefeningen om de rug sterker te maken.
ze is iets van streek geweest na dit nieuws maar is nu weer moedig met haar plannen.
vanaf februari 2017 moeten ze van school uit stage gaan lopen, en ze heeft inmiddels al een plekje waar ze naar toe kan, ze wil iets met koken en horeca gaan doen.
van school uit zeiden ze dat het zwaar zou zijn maar inmiddels heeft ze via haar stage plek kennis gemaakt met iemand die ook met rugproblemen zit en die wil haar graag begeleiden om haar de dingen van het vak te leren en hoe er mee om te gaan als je met rugproblemen zit.
duidelijk taal was: als ik het kan, kan jij het ook!
me dochter heeft een doel waar ze voor 100% voor gaat en ik kan alleen maar blij zijn dat ze niet bij de pakken gaat neer zitten, het leven heeft nog genoeg te bieden.

ik zelf merk ook vaak de ongemakken van de versleten pees in me schouder.
iets boven uit een kasje pakken wil niet lukken zonder dat ik met de ander hand me arm ondersteun, ook erg lastig als je boodschappen doet en iets boven uit de rekken moet pakken.
en dan heb ik het nog niet eens over het oppakken van je boodschappentas met die slechte arm.
ik wen er wel aan, het is even jezelf aanpassen dat je het anders moet doen.
wat nog lastig is als je recht arm niet mee werkt en je ook nog eens rechts handig bent!
op dit moment ben ik met een proef begonnen van andere medicatie, deze zou een beter werking hebben op me reuma maar zou ik helpen bij de pijn klachten van me schouder.
we zullen dus zien hoe dit gaat verlopen.

met onze klein kat Nala gaat het super, ze is al iets gegroeid, hoe wel dat niet veel is. ik denk dat ze op zich niet al te groot zal worden. maar ze heeft haar draai binnen ons gezin helemaal gevonden.
de heren houden zich redelijk rustig maar soms is er toch nog een klein aanvaring met de twee.
Nala is hier dan gelijk bij en springt er tussen of ze zeggen wil "stoppen".
en hoe klein ze nog is in tegenstelling tot hun, ze is echt niet bang uitgevallen, duikt er zo boven op om ze te grazen te nemen.
er is ook een duidelijk verdeling in wanneer ze met wie speelt, in de ochtend met Rambo, s'middag lui zijn en slapen en s'avonds spelen met Frodo.
de hond wordt ook uitgedaagd maar die geeft geen enkel teken van medewerking.

vanaf volgende week zondag kunnen jullie het 5de verhaal van Cottonshall gaan volgen online.
hier a.s dinsdag meer over.


tot het volgende blog ......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...