woensdag 18 januari 2017

#postcrossing #41

hallo! en welkom bij een nieuwe postcrossing!
onlangs kreeg ik een mail over me states van postcrossing, omdat ik het nog niet zo lang doe is die niet indrukwekkend groot.
in 2016 heb ik 39 kaarten verstuurd en ook 39 kaarten gekregen.
de meeste kaarten zijn naar Duitsland gegaan, 11 stuks, deze lijst wordt gevolgd door Rusland waar 9 kaarten naar toe gingen.
inmiddels zij we in week 3 van 2017 en zijn er al 2 kaarten verstuurd, een naar USA en een naar Rusland en daar komt vandaag weer een kaartje bij.

om gelijk bij deze kaarten even te blijven kan ik melden dat er van één van twee een bericht is gekomen dat deze is ontvangen.
de kaart uit postcrossing 39 naar USA is aangekomen op 14 januari 2017.
na een reistijd van 11 dagen en 7898 km is deze ontvangen.
oké van Rusland is te begrijpen dat die er nog niet is, die is vorige week pas verstuurd en dat heeft toch wel 3 á 4 weken nodig aan reistijd.

en we hebben de eerst kaart van 2017 ontvangen.
deze komt uit Duitsland en heeft in 3 dagen 394 km gereisd.
tja, op zich gaan en komen de kaarten naar Duitsland altijd wel vrij snel aan.
een kaart die van mij een favoriet like heeft gekregen, de afzender schreef al dat ze graag een kopje thee of koffie drinkt en daarom deze kaart heeft verstuurd naar mij, en laat ik nou zelf ook een grote koffie drinker zijn!
per dag gaan er zeker 7 tot 8 kopjes koffie door heen.


maar ik kreeg nog een kaart deze week.
deze komt uit Rusland en heeft 2227 km gereisd in 46 dagen.
de meeste kaarten die ik uit Rusland kreeg waren binnen 3 weken al bij mij maar deze heeft de uitzondering.
maar net als altijd maakt het verder niet uit, ik heb hem en ik vind hem super leuk. geld voor me dochter ook, die vond het een "cutie".
ook deze heeft een favoriet like gekregen.


en dan viel er gisteren nog eentje bij me binnen.
deze kaart komt uit Tsjechië.
en en heeft in 7 dagen 904 km gereisd.
eg leuk als je de tekst ervan gaat vertalen en je ontdekt dat dit een felicitatie is voor je verjaardag, die binnenkort is.
over dat "le petit prince" kleine prinses heb ik me twijfels maar iemand op twitter zei me dat het ook kan staan voor eeuwige klassieker in het Tsjechisch.
ik denk dat die klassieker me iets meer aanspreekt als die prinses.




en zo komen we bij de orde van het vaste ritueel, waar gaat deze kaart naar toe?
nou, dat zal ik je dan nu eens gaan vertellen.
deze kaart gaat naar Zwitserland.
de kaart zal 581 km reizen voor de ontvangster hem heeft.
en hoewel zij dol is op de kleur rood kon ik helaas niks sturen waar ook rood in zit. dus ik hoop dat ze deze kaart met tekst ook leuk gaat vinden.
dit is de tweede keer dat ik iets naar Zwitserland stuur.
de eerste was in postcrossing 12 en dat was ergens in juni.
om precies te zijn woensdag 22 juni 2016.
de kaart deed er toen 3 dagen over, we zullen zien hoe snel deze is.

en zo zijn we aan het einde van deze week met postcrossing gekomen.
het blijft een unieke manier van reizen over de wereld. de kaarten die je soms krijgt met beelden van uit een land en de informatie die ze erbij geven, geeft je een kleine beetje het gevoel dat je zelf op reis bent geweest.
volgende week dan maar weer afspreken voor een nieuwe reis?
bedank voor deze week en graag tot volgende week .....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...