donderdag 5 januari 2017

stand van zaken: happy new year

HAPPY NEW YEAR!
2017 is begonnen, gisteren ging het blog ook weer van start na een korte vakantie.
de dagen voor de vakantie waren een drukke bedoeling voor mij, kerstboodschappen halen, de kerstcadeautjes voor onder de boom maar ook zorgen dat de juiste boodschappen er bij zaten voor de dag na kerst.
de verjaardag van me dochter, die is nu 15 jaar, maar er is weinig verschil met toen ze nog 14 jaar was. ze is nog net zo eigenwijs .. haha... net d'r moeder.
het was iets drukker dan de voorgaande jaren. eerste kerstdag waren we met zijn twee.
en me dochter wilde dit jaar de keuken tot haar beschikking, geen probleem, dat mag ze.
ik kan alleen maar zeggen dat het allemaal erg lekker was wat ze heeft gemaakt. (instagram volgers hebben hier foto's van kunnen zien)
2de kerstdag was een echte verrassingsdag voor me dochter, haar vader met zijn vrouw en kinderen kwam naar ons toe en zouden een paar dagen blijven.
gezellig ouderwets net als toen me vader nog leefde deden we koffie met kerstcake en nog veel meer lekkers en de cadeautjes werden om beurt uitgepakt.
een waar feest voor het broertje en zusje van me dochter.
na een kleine verbouwing die nodig was om een tafeltje bij de vaste tafel te zetten, dit deed ik zo omdat de twee kleintjes een eigen tafel hadden en konden spelen of kleuren maar ver genoeg uit de buurt van de gourmetplaat. moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als zo een kleine spruit zich verbrand aan ze een hete plaat.
je snapt dus wel wat we hebben gedaan die avond, gourmetten!
super gezellig en iedereen heeft genoten van dit gezellige samen zijn.
na dat de boel was opgeruimd en met de kleintjes die naar bed moesten hebben we nog even wat slingers opgehangen, grote zus was morgen jarig en dan horen er slingers te hangen.
ja, me dochter is al te grote voor slingers op haar verjaardag maar voor de twee kleintjes was het leuk.
en dat het spannend is om bij grote zus op haar verjaardag te kunnen zijn was te merken, maar met een tiener die makkelijk tot 12 uur op bed kan liggen is wachten wel heel lang dan.
dat doen we dus dan ook niet, rond een uurtje of 9 uur met de twee kleine schurkjes zachtjes naar boven, we gaan grote zus eens even lekker wakker zingen.
nou, die was gelijk goed wakker! hahaha .... naar haar even tijd te hebben gegeven om op orde te komen gaan we terug naar beneden om de ontbijttafel te dekken.
en tijdens het ontbijten komen de verjaardagscadeautjes aanbod. dit was echt super leuk.
s'avonds was er nog meer visite en ik kan zeggen dat het een super gezellige avond was.
toch had die dag nog een klein punt minpunt, blijkbaar waren er weer eens een paar dronken lolbroeken vanuit de kroeg geweest die het leuk vinden eigendom van andere te slopen.
in mij geval moesten me spiegels van me auto aan beiden zijde ontgelden.
afgebroken! ze hingen nog iets vast maar het was totaal niet meer zelf te maken dus die kon nog even naar de garage terug voor extra werk en extra kosten.
de lolbroeken zijn waarschijnlijk niet zo stoer om hun zelf netjes te melden en voor de schade op te draaien!

de volgende dag zijn rond het middag uur is haar vader en aanhang weer weg gegaan. er valt gelijk een hele stilte in huis als alles weer weg is.
ergens mis je het ook gelijk, ik denk dat sommige mensen niet begrijpen dat ik en me ex op deze manier met elkaar kunnen omgaan. voor ons is het meer dan vriendschap, we zijn een familie.
de dag er na kwam nog een schoolvriendin van me dochter een dagje op bezoek om samen er nog een klein feestje van te maken.

de jaarwisseling hebben we samen gedaan.
lekker simpel, wat drinken en snackjes op tafel en tv kijken, het duurt altijd zo lang op zo een avond voor dat het 12 uur is en het vuurwerk gedonder los barst.
het was voor Nala de eerste keer om dit mee te maken en het viel mee, ze gaat er niet voor zitten om naar buiten te kijken maar duikt ook niet onder de bank, maar dol is ze er echt niet op.
iets in getogen op een afstandje kijkt ze het aan.
op 1 januari heb ik zo als ik altijd doe, me kerstboom en de spullen opgeruimd.
heerlijk als je weer normaal je boel kan doen zonder dat je op moet letten de kerstboom niet omver te stoten.
met nog een week vakantie op de kalander voor me dochter gaan volgende week de scholen ook weer beginnen.
en de wonder zijn de wereld niet uit, me dochter heeft na 11 jaar eindelijk eens haar plan om gaatjes voor oorbellen laten schieten.
na de nodige keren voor Jan met de korte achternaam te zijn gegaan heeft ze het nu dan toch gedaan.
ik had het niet verwacht dat ze het ook zou door zetten, maar toch wel trots dat ze het heeft gedaan, zonder een traan of kik te hebben gegeven!

ik kan dus zeggen dat tijdens de afwezigheid van mij op het blog me dagen goed en leuk gevuld waren. en we zeer gezellige dagen hebben gehad.
en ondanks dat je vrije dagen neemt van je weblog betrapte ik mezelf erop nog steeds soms bezig te zijn voor het weblog.
macht ter gewoonte misschien?
maar nu zijn we weer terug naar de dagelijkse orde en gaan we weer gewoon 5x per week bloggen.
er wordt in tussen ook al weer hard gewerkt aan een nieuw Cottonshall verhaal, daar meer over als het af is.
dus laten we van 2017 een goed jaar maken, hoewel ik denk dat het vol verrassing gaat zit met Trump als president in Amerika en hier in Nederland gaan we in maart ook een nieuwe kiezen.
verder hebben we een keuze gemaakt om een lang uitgestelde verhuizing door te gaan zetten maar dit zal nog wel even duren voor het zover is. maar we gaan het wel doen.
we wachten het af, tijd zal het ons leren wat de toekomst inhoud!

tot het volgende blog ....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...