donderdag 13 april 2017

heb-ik-dat-momenten

dit zijn een paar van die momenten in ons leven waar we misschien allemaal wel eens mee te maken hebben gehad.
of dit nu gaat om persoonlijke momenten of een miskoop of een situatie die we niet kunnen vermijden.
de welbekende 'o nee' momenten of heb-ik-dat-momenten.
van die dagen dat alles wat je doet je lijkt tegen te werken. en dat hoeft niet alleen op maandag te zijn.
ik heb een paar momenten op een rijtje gezet die we liever vermijden, tennisten, ik wel.


deze kent je vast wel.
je komt terug van vakantie en je mailbox zit overvol aan berichten.
wedden dat meer dan de helft van die reclame zooi is.
soms kun je dan al veel gewoon weg weg gooien zonder het verder te hoeven lezen.
maar er zit vaak ook nog genoeg tussen wat je wel moet doornemen.
kortom: een hele klus om je mailbox te legen.
en als je het dan net klaar heb zul je zien dat er weer de nodige berichten bij zijn gekomen.
ik heb als ik een dag me mailbox niet heb geleegd al kriebels om me in-box te lege!




je ziet een erg leuke trui.
lekker wijd, hoodie erop en van die zakken waar je lekker je handen in kan weg stoppen.
dus je besteld hem.
als je hem dan thuis heb, ben je erg blij met je trui en het is al helemaal tof als andere je aanwinst leuk vinden.
maar dan komt tot de ontdekking dat je zakken helemaal geen geen zakken zijn maar zo een sierstikschel.
is dat even een tegenvaller!
kortom: we hebben allemaal wel eens een miskoop gedaan.
mijn miskoop: een gele blouse, leek erg leuk de foto maar achter af was het een vreselijk ding.



wij, vrouwen hebben nu eenmaal een ongemak die iedere maand terug komt.
ja, menstruatie. we komen er niet van onder.
tenzij je de pil slikt en deze door slikt om een maandje over te slaan.
als je op vakantie gaat kan dit handig zijn.
ik weet het niet hoe het bij andere gaat maar ik heb soms het idee dat je net de ellende krijgt als je het even zou willen overslaan.
feit blijft dat we als vrouwen nu eenmaal dit iedere maand onder vinden.
maar waar zijn we beter mee? dit of net als een man iedere dag scheren? (voor de heren die dat ook doen dan)



soms heb je zo een dag dat alles tegen zit.
op school/werk lijkt alles mis te gaan.
je hebt het gevoel dat je helemaal geen tijd meer hebt voor je vrienden, je bent wat licht gestressed.
wonderlijk dat we van eten gelijk vrolijker worden, vooral chocolade schijnt een wondermiddel te zijn.
als je daarna niet gelijk weer terug in de min schiet door je zorgen om je figuur na de chocolade.
dames, schaam je niet want er zijn ook mannen die hun troost zoeken in voedsel.






en dan kennen we allemaal dit gevoel ook wel.
je wordt wakker, doet je gordijnen open en met een blik naar buiten roept alles in je lichaam: ik wil terug me bed in!
misschien omdat het weer buiten bagger is of gewoon omdat je een baaldag hebt.
daar hebben we allemaal wel eens last van en dat geeft ook niet.
we mogen best een keer de boel de boel laten want zeg nou zelf, je leuke aankoop blijkt een miskoop te zijn, terug van vakantie en je wenst jezelf weer terug bij het zien van je mailbox of gewoon omdat je dag een reeks aan stress was.
we kennen allemaal van die dagen. slikken en door gaan, en soms mag je jezelf dan best trakteren op die reep chocolade of kruip gewoon lekker je bed in met een kop thee en een boek.

tot het volgende blog ....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...