woensdag 5 april 2017

#postcrossing #52

vandaag is het één jaar geleden dat ik met postcrossing ben begonnen.
hoewel ik er weinig vertrouwen in had dat het ook echt werkte ben ik er aan begonnen als een proefje, en het mogen duidelijk zijn dat het geen onzin is maar dat je ook echt kaartjes terug krijgt.
al snel vonden ik en ook me dochter, die het toch wel eng vond dat een wild vreemde je adres krijg, het super leuk.
het is iedere keer als je een kaartje krijgt weer een klein feestje.
zo merk je al gauw dat internet en al die sociale media's die we hebben leuk zijn maar dat kaartje via de post is net een stukje leuker, het heeft toch meer iets van een persoonlijke tintje.
postcrossing is op het weblog inmiddels een vast onderdeel, op de woensdag. een kijkje in de kaarten die ik heb gekregen en de kaart die ik er uit stuur.
nooit worden er namen genoemd, alleen het land en de afstand en het blijft altijd weer een een verrassing hoe lang zo een kaartje heeft gereisd of gaat reizen.
hier volgt de link naar het aller eerste blog over postcrossing, het blog waar het allemaal mee is begonnen:

http://scoozie-mouse.blogspot.nl/2016/04/postcrossing-deel-1.html

afgelopen week werd ik met nog wat kaarten blij gemaakt.
deze komt uit Spanje, en heeft in 9 dagen, 1171 km gereisd.
het is de eerste kaart die ik vanuit Spanje heb gekregen.
wel grappig de de afbeelding van San Francisco is.
de tekst was niet veel, een simpele groet, meer niet.
tja, niet altijd schrijven mensen er hele teksten om wat te vertellen over hun land en de geschiedenis.
en dat maakt ook niet uit, ik ben heel blij met de kaartje die ik mag ontvangen.

een ander kaart die ik kreeg was deze.
hoe schattig en laat ik nou dol zijn op muizen.
misschien dat je het al was opgevallen door de muizen op me weblog en het zit ook in de naam van de website verwerkt.
maar dit leuke muizen kaartje komt uit Rusland en heeft 1861 km gereisd in 11 dagen.


naast deze kaartje die ik heb gekregen was er ook nog een kaartje aangekomen.
vorige week ging er een kaartje naar Duitsland en deze was na 3 dagen en 715 km te hebben gereisd bij de ontvanger van deze kaart.
erg leuk dat zij bevestigingsberichtje in het Nederlands was. of hij dit met Google translate heeft gedaan of het zelf wist en kon weet ik niet maar ik vond het wel erg leuk.
dan is er nog de kaart uit postcrossing 43, deze ging naar Polen. deze staat nu op 63 dagen onderweg en ik heb het al vaker gezegd, na 60 dagen staat de kaart op expired.
als deze kaart nog terecht komt dan is er nu nog een jaar dat de kaart geregistreerd kan worden.

en dan gaan we door met de kaart van deze week.
deze kaart is een eigen ontwerp,
speciaal voor het 1 jarig jubileum van het weblog.
en deze gaat naar Duitsland en zal 219 km afleggen voor de ontvangster hem heeft.
vorige week ging er ook een kaart naar Duitsland en die was er met 3 dagen, dus ik denk dat deze week we ook wel snel bericht hebben dat de kaart is aangekomen.
hopelijk vind ze deze kaart een beetje leuk.


en zo zijn we bijna bij het einde van dit blog.
blog nummer 52, een jaar verder, in dat jaar heb ik 54 kaarten verstuurd. er zijn namelijk een paar keer niet één maar twee kaarten er uit gegaan.
van die kaarten zijn 48 geregistreerd, 3 kaarten zijn nog onderweg (USA, Rusland, Duitsland) en 3 kaarten zijn expired.
me fotoboek is tot nu toe gevuld met 50 kaarten die ik heb ontvangen en er kunnen nog meer kaarten bij.
dus, we plakken er nog een jaartje postcrossing bij op het weblog!
dan rest mij alleen nog om te zeggen bedank voor deze week en volgende week gaan we door met postcrossing 53.
tot de volgende keer .....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...