woensdag 26 april 2017

#postcrossing #55

deze week was mij missie om naar de stad te gaan.
nee, niet voor kaarten maar om postzegels te kopen, en dan de postzegels die je moet gebruiken als je iets naar het buitenland verstuurd.
ik heb het advies van de automaat zegels om daar mee te stoppen dus goed opgenomen.
hier kon ik ze dus niet krijgen op het dorp dus er op uit naar het dichtbij zijnde postkantoor en dan geen bijkantoor maak een grote vestiging waar je terecht kan voor al je post zaken.
nou dat werd dus ruim 30 km rijden voor er eens is die mij aan de juiste postzegels kon helpen.
en gelijk maar even 2 pakketjes van 5 zegels mee genomen.
ze zijn dus maar per vel van 5 stuks verkrijgbaar en heel eerlijk .... persoonlijk vind ik ze wat saai.
oké logisch dat onze koning er op staat maar waarom ook geen zegels met bezienswaardigheden uit ons land? dat zou gelijk een mooi reclame zijn voor ons land, we hebben genoeg prachtige dingen hier in Nederlander.
maar goed, het is toch al beter dan die standaard automaat zegels.
bij het weg gaan krijg je een keurig dankjewel en tot de volgende keer, o, ja ... wist hoe dat u via internet ook veel zaken online kan bestellen? dan wordt het gewoon naar u thuis opgestuurd.
(zucht) ik had het kunnen weten!


geheel tegen me verwachting in kreeg ik afgelopen week dit leuke en kleurige kaartje.
Hij komt uit Duitsland en heeft 568 km gereisd in 29 dagen voor dat ik hem had.
iets aan de afbeelding kwam mij bekend voor.
en ja hoor, in postcrossing 48 stuurde ik een kaart naar Japan waar deze afbeelding ook op stond.
hoe toevallig wil je het hebben dat ik er nu zelf een krijg met de zelfde afbeelding.
super leuk!
verder was er deze week niks binnen gekomen.


inmiddels is de kaart uit postcrossing 46 naar USA op expired komen te staan. ik hoop dat deze toch ook gaat aankomen. Dit is nu al de derde kaart die expired is dit jaar.
ik print nu de adressen uit, hopelijk werkt dit beter en komen de kaarten die nu verstuurd worden wel gewoon aan.
het kaartje van vorige week naar Polen is aangekomen, na 7 dagen en 894 km te hebben gereisd was hij op plaats van bestemming.
dat gaf me te denken dat me kaartje uit postcrossing 43 naar Polen mogelijk niet is aangekomen omdat me handschrift dan toch niet te lezen was. heb ik dan toch zo een moeilijk handschrift om te lezen?

en dit is de kaart voor deze week.
deze kaart gaat naar ... USA.
en zal 6831 km afleggen voor de ontvanger hem kan/zal krijgen.
op de kaart staat een afbeelding gemaakt door Aly van de Wal, zij maakte een paar hele mooi aquarel schilderijen die op kaarten zijn gedrukt.
ik heb al vaker werkje van haar op kaarten verstuurd.
de meeste afbeelding waren met clowns poppen en ander speelgoed.
ik persoonlijk vind het mooie werkjes.


en zo zijn we bijna aan het einde van deze postcrossing.
in Nederland is het nu vakantie, sommige hebben 1 week, andere 2 weken.
wij hebben er 2.
dan is het nog 11 weken tot aan de zomervakantie die ongeveer 7 weken duurt.
in week 33 en 34 is er geen weblog!
ik ben dan met me dochter op vakantie. tegen die tijd zal ik nog wel meer laten weten.
naast postcrossing er er geen enkel blog die weken.
maar zover is het nog niet, voor nu zit het er weer op en wil ik jullie weer bedanken.
graag tot volgende week ....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...