zondag 4 juni 2017

deel 4 en laatste deel van: lied van mijn hart

deel 1,2 en 3 nog niet gelezen? hier volgende de links er naar.

deel 1:

http://scoozie-mouse.blogspot.nl/2017/05/deel-1-lied-van-mijn-hart.html

deel 2:

http://scoozie-mouse.blogspot.nl/2017/05/deel-2-lied-van-mijn-hart.html

deel 3:

http://scoozie-mouse.blogspot.nl/2017/05/deel-3-lied-van-mijn-hart.html


en dan volgt nu het laatste deel van lied van mijn hart. veel leesplezier!




                                     lied van mijn hart


Wyatt ging als eerste weg.
kort daarna verlieten Joey en Claire ook het huis.
Joey liet met een duidelijk stem weten dat ze moesten bellen als er iets was.
Ginger voelde nu toch wel zenuwen opkomen, had ze hier goed aan gedaan?
Ja, het moest stoppen en ze wilde graag weten wie haar stalker probeerde te kopiëren. 
Adam maakte aanstalte om ook weg te gaan, bij de deur namen ze afscheid in elkaars armen, innig zoenend.
terwijl Ginger in de deuropening Adam na keek riep deze nog na of ze zeker wist dat het niet uitmaakte wat ze aten.
ze riep terug dat hij maar moest kijken en ze sloot de deur.
Nu was het wachten, zou haar stalker komen of niet?
Adam was bij Wyatt in de auto gaan zitten en konden op redelijke afstand zien of er iemand naar het huis ging of niet.
Wyatt had zijn politiewagen geruild met zijn eigen auto om zo onopvallend het huis in de gaten te kunnen houden.

Ginger schoot bijna tegen het plafond toen haar mobiel begon te piepen.
“Je bent alleen”
Hij was in de buurt dat kon niet anders. Ze stuurde het bericht door aan Adam zo dat die het aan Wyatt kon laten zien.
En voor het eerst gaf ze nu antwoord op een bericht.
“Ja en wat dan nog als ik alleen ben? Jij bent McKenzie niet want die is dood!’
oké, ze had haar troef uitgespeeld, nu wist hij ook wat zij wist.
Het bleef stil, geen antwoord terug, die paar minuten leken uren en Ginger probeerde zo normaal mogelijk te doen.
Ze schonk zichzelf een kop thee in en ging aan de keukentafel zitten, met haar rug naar de achterdeur, die niet op slot zat.

Er was al ruim een half uur voorbij en er leek niks te gebeuren.
Ginger moest naar de wc.
Toen ze terugkwam in de keuken voelde ze dat iemand haar vastpakte.
‘Dacht je nou echt dat ik niet doorheb dat die onderwijzer van je in een auto zit met oom agent.’
Ginger liet een gil ontglippen, maar voor ze meer kon roepen had hij haar mond bedekt, ze voelde iets koud en scherps in haar hals prikken.
‘Iemand zal moeten boeten voor de dood van Alex en mijn keuze is op jouw gevallen, door jouw kwam hij in de bak en door één van jouw fans in de bak is hij dood.’
Ginger werd ruw op een stoel gezet, haar handen werden achter haar getrokken en ze voelde koud metaal rond haar polsen. Handboeien?
Haar stalker kwam voor haar zitten aan de tafel.
Nee, dat niet, hij! De jongen die tijdens de tour van alles had verpest
‘Jij’ siste ze hem toe.
‘Ja, ik, je klunzige tour hulp die je licht verpest en van alles de soep in draaide. die hulp die je de laan uit wilde sturen. Laat ik me even netjes voorstellen, Joshua Carter zo heb je me leren kennen maar ik heet eigenlijk McKenzie en ja Alex was me broer en door jouw is hij dood, bitch!’
‘Hij stalkte mij en ik niet hem’ schreeuwde ze hem toe.
Hij sloeg met een harde klap zijn vuist op tafel.
‘Omdat de idioot verliefd was en door zijn eigen stommiteit ging hij de bak in, waar een medegevangenen hem heeft vermoord omdat hij de meest geliefde popidool van de wereld lastig heeft gevallen! Ik heb deze tour met je gewerkt en zo een lieftallig mens ben je niet, je bent veeleisend en je gunt je team geen blik waardig.’
‘Dat is niet waar, ik gunde jouw geen blik waardig omdat je de grootste kluns was binnen het team.’
Ginger hield Joshua scherp in de gaten maar het mes in zijn hand nog meer.
Even schoot het beeld van haar gezicht door haar hoofd, vol met littekens, haar carrière zou gelijk naar de knoppen zijn.
Joshua speelde met het mes in zijn hand door het rond te draaien, het leek of hij haar gedachten kon lezen.
‘Kijk jezelf nu! Bang als een konijn zonder je opper slaaf Joey in de buurt. De verleiding is groot om je mooie smoeltje te bewerken maar ik heb een heel ander plan voor jouw in me gedachten.’
Beiden schrokken op toen de mobiel van Ginger af ging.

Adam en wyatt zaten in afwachting in de auto.
Het was verdacht stil had Wyatt gemompeld en Adam had daarom een sms naar Ginger gestuurd.
“Ben je oké?’

Joshua pakte de mobiel van tafel, stak hem Ginger toe.
‘Lezen en hardop’.
De vinger van Ginger trilde en even was ze bang dat ze de code verkeerd zou in toetsen maar het lukt haar toch.
Ze las het bericht, Joshua gebaarde om de telefoon aan hem te geven.
Zonder waarschuwing gooide hij deze op de grond kapot, geschrokken keek ze naar de brokken van haar mobiel op de grond.
‘Laten we maar eens kijken of er een persoonlijke reactie komt als je niet antwoord.’

Adam voelde zich met de seconde onrustiger worden.
Wyatt voelde aan dat er iets niet klopte toen Ginger geen antwoord gaf.
‘Adam, ik ga een kijkje nemen, blijf zitten.’
Adam maakt aanstalte om ook uit te stappen, ‘dacht ik niet, ik ga mee.’
‘man, ik weet niet wat we daar aantreffen maar ik heb het gevoel dat haar stalker bij haar is.’ probeerde Wyatt Adam duidelijk te maken.
‘Precies’ antwoorden Adam terug, ‘ik ga naar binnen, dat verwacht hij misschien’.
Hij graaide een sleutel uit zijn broekzak, ‘hoe goed ben je in je vak Wyatt? Kun je een voordeur open zonder dat ze je binnen horen komen?’
Wyatt trok een wenkbrauw op, ‘als jij ervoor zorgt dat die gozer voldoende afgeleid is dan moet me dat lukken. Maar hou er reken mee dat hij een wapen kan hebben.’
‘Dat zien we dan wel weer, als Ginger maar in veiligheid is.’
Adam stapte uit en Wyatt volgde. Beiden ging naar hun plaats bij het huis.

Ginger voelde haar lijf rillen van angst. Zou Wyatt komen nu ze geen antwoord had gegeven aan Adam?
Ergens hoopte ze van wel maar ook weer niet, ze zou niet willen dat hem iets overkwam. Ze wisten niet dat Joshua er was en dat hij een mes had.
Ze schrok op omdat er op de achterdeur werd geklopt.
Ze draaide om en zag Adam staan, nee, nee, niet Adam.
Joshua grijnsde, ‘ach kijk nou, je onderwijzer speelde je held’.
Hij gebaarde dat Adam moest binnen komen.

Adam stapte zijn eigen keuken binnen, de angst stond in de ogen van Ginger te lezen.
Met een blik op de man zag hij het mes, hij had dus een wapen. zijn blik ging naar Ginger terug maar kon geen schrammen van het mes zien.
‘Wees gerust, ze is onbeschadigd, nog wel. Ga zitten!’
Adam deed wat gevraagd werd, ‘Ik ..’, verder kwam hij niet.
‘Hou je mond!’ zei Joshua op een scherpe toon.
‘Ik weet dat je Adam Nichols bent, onderwijzer en vader van een zoon, Tim.
Adam schrok op, hij wist van Tim.
‘Maak je niet druk, je zoon is veilig’ vervolgde Joshua, ‘Joshua McKenzie is de naam en ik ben de onhandige tour hulp van Gigi hier. Je wist toch wel dat deze vrouw het popidool Gigi is?’
‘Dat is me verteld ja, je vertelt me dus geen nieuwtje’ knikte Adam.
‘Mooi, scheelt mij weer uitleg, mijn broer was haar eerste stalker, verliefde soepkip, hoe bedenk je het? Verliefd worden op haar. Hij is dood! vermoord in de bak door een van haar fans die toevallig ook in de bak zat’.
‘Daar kan zij ook niks aan doen’ , zei Adam op scherpe toon.
Het geluid wat Joshua voortbracht leek op een gegrom van een beer, ‘iemand zal moeten boeten voor zijn dood en ik vind het meer dan redelijk dat zij dat is.’
Adam trok een wenkbrauw op, ‘als je broer haar niet had gestalkt dan was hij nu niet dood, ooit daar aan gedacht?’
‘Madam hier had ook hem op een andere manier kunnen aanpakken maar nee, hij mocht de bak in omdat die teef geen genade kent en altijd in de spotlight wil staan!’
schreeuwde Joshua terwijl hij met zijn mes naar Ginger zwaaide.

Heel stil was het Wyatt gelukt binnen te komen en stond in de hal, hij had het gesprek aan gehoord en vond het tijd om in te grijpen.
Die gozer was een tijdbom.
Voorzichtig liep hij door en keek om de hoek om een blik in de keuken te nemen.
Ginger zag Wyatt en liet een duidelijk hoorbaar geluid los van schrik.
Joshua draaide om en kreeg Wyatt in het oog, razend snel schoot hij naar voren om uit te halen met het mes.
Er klonk een schot, Joshua liet een kreet ontglippen en greep naar zijn been.
Wyatt stond met zijn pistool gericht op Joshua, ‘Laat je mes vallen en geef je over!’
Joshua keek naar zijn bebloede hand, hij was geraakt in zijn rechterbovenbeen.
Woede kookte op en hij maakte aanstalte om weer naar Wyatt uit te halen.
er klonk weer een schot, Joshua viel achterover op de grond.
Ginger begonnen te gillen en Adam sprong op, hij greep haar vast en trok haar mee naar buiten.
Buiten trok hij haar in zijn armen, ‘rustig maar, Wyatt regelt het van hier verder wel.’
Ginger liet zich vast houden en al de emoties liepen los, ze huilde en rilde van de spanning.

Wyatt knielde neer naast Joshua, voelde naar een pols.
die was er, hij stond op en pakte zijn mobiel voor hulptroepen.
‘Ach!!’, hij voelde het scherpe mes in zijn linkerzij gaan.
Nog voor Joshua de kans kreeg hem weer te steken draaide hij zich om en schoot.
Bloed begon over de grond te vloeien.
Met een hand drukkend op zijn zij knielde hij weer, geen pols.
voor hem lag het levenloze lichaam van Joshua.

Adam had Ginger op het tuinbankje neergezet en geboden te blijven zitten toen er een derde schot had geklonken.
Wat hij in zijn keuken aantrof leek regelrecht het scenario uit een film.
Wyatt leunde tegen het aanrecht met een hand in zijn zij.
‘Je bent gewond!’ riep Adam.
‘Hij is er slechter aan toe’ zei Wyatt terwijl hij met zijn pistool nog in de hand naar het lichaam op de grond wees.
Wyatt belde naar het bureau voor extra hulp en een kort verslag van hoe het er voor stond. Adam belde naar de dokterspraktijk waar hij ook kort uitleg gaf.

Het was een hele drukte bij het huis van Adam, die had Claire gebeld dat het achter de rug was. de stalker had het niet gered.
Jaxon had Wyatt geholpen, nadat hij had vastgesteld dat er geen fatale schade was maakte hij de wond schoon, gaf hem een verdoving en hechten zijn wond.
Nu zat er een dik gaasje en een band van wit verband zat als een riem rond zijn middel.
Robert Miller had met Ginger gesproken, die erg ontdaan was van alles.
Hoewel ze nuttige informatie had gegeven besloot hij haar eerst wat te laten kalmeren.
Joey en Claire waren er inmiddels ook en hadden zich over haar ontfermde.
De keuken was afgezet, niemand mocht er in en een team uit Sommershall was gekomen om een onderzoek te doen.
Het was wel duidelijk wat de uitkomst was maar voor het rapport was het verplicht.
Claire bood aan dat Adam en Ginger met haar en Joey mee gingen. 
Vandaag mochten ze het huis toch niet meer in.
Het was al gauw bekend wat er zich had afgespeeld in het huis van Adam en wie Ginger echt was.
Adam Had naar de Kents gebeld en Tim gerustgesteld dat hij en Ginger oké waren.

De volgende dag waren Wyatt en Robert bij Claire langs gekomen en Adam laten weten dat hij weer zijn huis in mocht.
Joey bood aan een schoonmaakteam te regelen om zijn keuken op te ruimen.
Een aanbod wat Adam accepteerde.
De reden van de wraakactie van Joshua was triest voor hem afgelopen.
Ze konden alleen maar gissen naar wat hij Ginger had aan kunnen doen.
Robert had ontdekt dat de moeder enige jaren geleden al was overleden en dat de broers Alex en Joshua sindsdien samen waren geweest.
De vader was spoorloos, het leek erop dat hij het gezin in de steek had gelaten.
Alex was een een roes van Gigi geweest en was er van overtuigd geweest dat zij hem ook zou willen. dat was anders afgelopen en Joshua was na het verdriet overgeslagen in woede.
Ondanks alles vond Ginger het toch wel triest dat het allemaal zo was gegaan maar ze kon ook wel begrijpen dat Wyatt geen andere keuze had gehad dan hem neer te schieten.
Wyatt wist dit ook maar als agent hoopte je altijd nooit zo een situatie mee te maken.

Langzaam kropen de dagen voorbij.
De keuken was weer schoon en opgeruimd en alles wat er had plaatsgevonden was nog een herinnering in het hoofd.
Adam had Tim weinig vertelt over wat er precies was gebeurd, het had hem beter geleken niet te veel erover te vertellen.
Ginger was met hem meegekomen, ze moest het verwerken en niet voor weg lopen had ze gezegd.
Adam had nergens op aan gedrongen, niet over de gebeurtenissen en hoe het verder met hun moest.
Hij genoot van de tijd die ze nog hier zou zijn.


een maand later …
Het leven was verder gegaan in Cottonshall.
Iedereen had het verschrikkelijk gevonden wat Ginger Harper alias Gigi was overkomen.
Niemand leek overdreef te reageren op het feit dat ze een popster was.
Tim leek het wel tof te vinden dat hij kon vertellen dat ze met hem aan de ontbijttafel had gezeten en haar met spelletjes had verslagen.
Adam had begrepen dat Joey en Ginger na een week weer waren vertrokken.
Via Claire had hij gehoord dat Joey haar regelmatig belde en dat Ginger wat terug getrokken leek te zijn sinds gebeurtenissen.
Ze hadden elkaar wel gesproken maar er leek iets tussen hun in te staan.
Ja, een gestoorde mafkees had tussen hun gestaan dacht Adam.
Adam liep de school door om te zien of alle licht uit waren en ramen gesloten.
weekend! Tim was dit weekend weer bij de Kents, een uitje naar Sommershall samen met zijn maatje Noah Kent.
Adam liep in gedachten, sloot af en draaide om om naar zijn auto te gaan.
Maar bleef staan, droomde hij?
Tegen zijn auto stond een vrouw met blauw kleurig haar te leunen.
Een strakke jeans liet haar slanke benen toch nog zien, een strak shirt liet de contouren van haar borsten zien. Ginger!
Met snelle passen liep hij naar haar toe en trok haar in zijn armen en kuste haar.
‘Mmm … gelukkig, je bent echt’ fluisterde hij in haar oor.
Ginger moest lachen, ‘ik ben het echt en ik zou nergens anders willen zijn dan bij jou’.
Adam keek haar aan, ‘bedoel je dat … je voor mij echt terug ben gekomen?’
Ginger kuste hem weer, ‘ja, ik vind deze combinatie van een popster en een onderwijzer wel klikken en trouwens ik ben dol op Tim, hij is gewoon te schattig en lief, ook al verslaat hij me altijd met kaarten.’
Adam trok haar dichter naar zich toe, ‘helaas is hij er niet dus je zal het met mij moeten doen, kom, we hebben het hele weekend voor ons twee. je was toch wel van plan om het hele weekend te blijven?’
‘Het weekend en de verdere week, maand of misschien wel jaren’ antwoorden Ginger.
‘Ik neem genoegen met het weekend voor nu, de rest daar hebben we het tussendoor wel over, ik wil je nu thuis in me bed en genieten van elke centimeter van je lijf’ terwijl hij de deur voor haar openhield. Lachend nam Ginger plaats in de auto.
en reden hun toekomst tegemoet.


                                                          
                                                    einde



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen