dinsdag 6 juni 2017

juiste temperatuur van de koelkast?

ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik twijfel vaak of me koelkast op de juiste temperatuur staat.
ik heb het dus eens even opgezocht en ik had hem gelukkig goed staan.
met de weeromstandigheden van dit moment is een goed koeling best belangrijk.

wist je dat de temperatuur in de koelkast verschilt van plank tot plank? 
daarom is het handig om hier rekening mee te houden bij het indelen van de koelkast. van fruit, kruiden en voorverpakte aardappelen tot vlees, vis en gevogelte.

wat is de juiste koelkast temperatuur? 
de juiste temperatuur voor de koelkast ligt tussen de 3 en 4 graden. 
op deze temperatuur vermenigvuldigen bacteriën en schimmels zich minder snel én bederft het eten niet. 
denk bijvoorbeeld aan bacteriën als salmonella, die in kip, vlees of eieren aanwezig kunnen zijn.
  • bewaar gemaakte maaltijden altijd goed afgedekt in de koelkast en gescheiden van rauwe producten als rauw vlees of vis. rauwe producten bevatten meer bacteriën dan bereide producten en dus wil je niet dat deze met elkaar in aanraking komen.
  • leg producten die kunnen lekken onder in de koelkast.
  • zet geen warme producten of gerechten in de koelkast. zo voorkom je dat de temperatuur in de koelkast te hoog wordt. sluit daarom ook altijd snel de deur van de koelkast weer.
  • zet producten uit de koelkast na gebruik meteen weer terug in de koelkast.
  • check regelmatig de temperatuur van de koelkast. je kunt hiervoor een speciale koelkastthermometer kopen. deze leg je in het midden van de koelkast in een bakje met water. na anderhalf uur kun je de temperatuur aflezen. is die anders dan de temperatuur op de koelkastknop? check het dan opnieuw, als de koelkast een nachtje heeft dichtgezeten.
(bron:flaironline.nl)

tot het volgende blog .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...