donderdag 15 juni 2017

kattenstreken #2

met drie katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo en Nala, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.
laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!





we zijn intussen een ruime een maand verder na de castratie van Nala.
dit was Nala een uurtje of 2 na dat het weer thuis was.
ja, ik spreek van het omdat het nog wat verwarrend is voor ons.
het is bij ons als een vrouwtje gekomen en blijkt dus een mannetje te zijn.
de verwarring is nog groot, zij ..., nee, hij, ... het dan maar is dus een vent met een vrouwnaam. eigenlijk best gĂȘnant.
ze was erg rust deze dag, niet zo gek ook, je mannelijkheid is vast gesteld en ook gelijk in eer ontdaan.
maar het was nodig, het begon overal tegen an te sproeien en daarom begon ik al te twijfelen over de geaardheid van het.
de oren zien er wat vreemd uit maar er zat eens soort van mijt in en die hebben ze schoon gemaakt en de rommel er van verwijderd.
nu krijgt ze als nazorg nog wel om de dag druppels in haar oren om de restjes te bestrijden.
het sproeien is nog niet echt gestopt, dit komt omdat de hormonen nog ongeveer 6 weken nodig hebben voor het lichaam en hersens het door hebben dat het nutteloos is.
ik hebben me dus een bult gewassen aan spullen waar het had gesproeit en andere zaken om schoon gemaakt.
de plaatsen zijn nu allemaal behandeld met schoonmaakazijn, dit neutraliseer de lucht van de urine.
tot nu toe is het de ergste geweest die echt kater gedrag had.
Rambo en Frodo waren gelukkig niet zo erg of ik was er gewoon optijd bij om hun te laten helpen.



dan heb ik nog een leuke filmpje.

me dochter en ik waren yathzee aan het spelen en onze Frodo lag daar met volle aandacht bij te kijken. nee, alleen kijken en niet proberen de dobbelstenen te pakken. sommige katten hebben nog wel manieren. (haha)

en dan heb ik deze foto nog voor julie.
het eindresultaat als je wc deur niet goed dicht zit!
de dader kan je misschien wel raden? Nala!
dit is nou werkelijk wat je noemt een kattenstreek.
en dan mag ik van geluk spreken dat ze de zeepjes op de wasbak niet te grazen heeft genomen, dit zijn zeepjes in de vorm van een visje en een eendje.
ook leuk spul om mee te voetballen.


zo de eerste echte kattenstreken zit er op.
het is nooit saai met 3 katten in huis.
en niet altijd zijn het boefjes, ze kunnen ook lief bij je komen knuffelen maar als ze los gaan dan gaan ze ook goed los, vooral Nala.

o ja, bijna vergeten! gisteren 14 juni is onze Rambo 4 jaar geworden. en ook al is het soms een klein klootzakje, we hopen dat hij nog wat jaartjes bij ons kan zijn.

tot het volgende blog .....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...