zondag 18 juni 2017

recept: coleslaw

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet kende maar het schijnt eenerg beroemd te zijn bij KFC. wie ooit eens een keer heeft gegeten kent het wel.
nu is er dus een recept zodat je dit ook thuis kan maken.
niet te moeilijk doen en eens uit geprobeerd en eerlijk gezegd vond ik het best lekker.
ik heb het gemaakt met friet en een biefstukje erbij en dat smaakt echt heel goed.
dus deel ik dit recept met jullie zodat je het zelf ook eens kan proberen.



Benodigdheden:
  • 1 eetlepel gesnipperd uitje
  • 50g suiker
  • 60ml karnemelk
  • 60ml volle melk
  • 120g mayo
  • anderhalf eetlepel wittewijnazijn
  • 2,5 eetlepel sap van citroen
  • 1,5 theelpel zout
  • halve theelepel peper
  • 500g witte kool fijngesneden
  • 100g wortel fijngesneden
mix alles, behalve de kool en wortel, in een kom. 
meng alles lekker goed door elkaar en wanneer het een glad mengsel is voeg je de wortel en kool toe. 
dek dit af met folie en laat het 4 uur lang koelen. 
serveer dit met aardappels of friet en een stuk vlees. 

eet smakelijk!

tot het volgende blog .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...