donderdag 20 juli 2017

kattenstreken #3

met drie katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo en Nala, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.
laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!

phff ,,, heb jij het ook zo warm gehad de afgelopen weken? zeker zo eind juni was het best pittig.
met temperaturen van rond de 32 graden of meer.
wij mensen hebben het warm maar vergeet onze beestjes ook niet. die hadden het ook best wel warm.
nou heb ik wat ventilators in huis staan en daar werd goed gebruik van gemaakt.
Frodo was op de bank gaan liggen en dan precies zo dat het windje iedere keer langs hem kwam.
de hond lag op de grond, zodat ook zij wat wind kon voelen.
en Nala ... die maakte er een spelletje van om iedere keer voor Frodo te gaan zitten zodat deze de wind niet meer voelde.
en dat leidt dan weer tot onenigheid tussen de twee heren.
Rambo die bekeek het op afstand en heeft zich met de warmte teruggetrokken in de badkamer.
tja, die tegels schijnen toch ook wel verkoeling te bieden.
het is alleen zo jammer dat Rambo, het moment dat je hem op de foto wil zetten de benen neemt.

toch heb ik er eentje van hem kunnen maken.
zo tegen de avond trek de zon meer door naar de voorkant van het huis.
maar dan is het aan de achterkant in tussen wat afgekoeld. mede door dat ik gordijnen dicht hou.
dan is zo een plekje op de tegels van de keukenvloer ook best aangenaam.

nala die is ondanks de warmte gewoon net zo opvliegerig als anders.
ze vliegt het huis door als een idioot en ik vraag me dan wel eens af of hij niet een of andere hersenbeschadiging heeft op gelopen?
ik zweer je die kat is echt lotje getikt! hoe vaak ze al met haar kop tegen de ruit opkalt voor een spin die aan de buitenkant hangt weet ik niet, ik ben gestopt met tellen.
toch zoekt ze ook haar verkoeling wel op na haar vlieg uurtje.
gewoon recht voor de ventilator gaan liggen is de beste optie voor hem.

mijn katten kunnen zich vermaken met leuke speeltjes maar zet een legen schoenendoos, doos van een pakketje of gewoon plastic zak op de grond en je bent ze kwijt.
simpele dingen waar de beestjes zich prima mee vermaken. als je zelf katten heb dan herken je het wel.
deze onder staande video is op een erg leuke manier het leven van een kat weergegeven.
je herken er vast wel dingen uit.


volgende maand is kattenstreken er weer dan op 10 augustus, een weekje vroeg dan normaal dit i.v.m de vakantie.

tot het volgende blog ...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...