woensdag 19 juli 2017

#postcrossing#67

deze week weer een postcrossing zo als je bent gewend.
vorige week was dat iets anders door dat ik twee blog in één had verwerkt.
laten we dus niet gaan stoppen met post sturen, het is ook een stuk leuker en persoonlijker dan zo een email.
een grote deel van Nederland heeft inmiddels al vakantie.
sommige zijn al vertrokken andere moet nog gaan, zo als wij.
sommige blijven in eigen land, zo als wij en andere gaan de grens over.
maar wat ik persoonlijk altijd het leukste vind van mensen die op vakantie gaan ... de kaartjes die je kunt versturen.
ja, ik heb er een ware tik van om op me gemak door van die molens met kaarten te snuffelen.
nou blijf ik in eigen land maar ieder streek, provincie en zelf plaatsjes hebben van die kaarten die iets weer geven van de omgeving.
soms kun je mooiere afbeelding krijgen door kaarten te kopen dan ze met je eigen camera te maken.
zo ben ik een jaar of 5 geleden in Valkenburg te Limburg in de grotten geweest, erg mooi om daar eens een toch door heen te doen.
de muurtekeningen zij schitterend maar door het slechte licht en de gang van je treintje er moeilijk om daar goeie foto's van te nemen.
dan zijn die kaarten met afbeelding uit de grot toch een uitkomst om het thuisfront te laten zien waar jij bent geweest.
tijdens mijn aankomende vakantie zal ik ook zeker weer gaan kijken of ik leuke kaarten van de omgeving kan vinden.

gaan we door met postcrossing en de kaarten die ik heb verstuurd.
ik had afgelopen week nog een ontvangstbericht van de kaart uit postcrossing 65.
de kaart naar Polen die er toen uit ging is na 11 dagen en 990 km te hebben gereisd aangekomen.
en 2 dagen geleden kwam ook het bericht dat de kaart van vorige week, postcrossing 66 naar Frankrijk was aangekomen.
na 6 dagen en 557 km te hebben gereisd was deze ook op plaats van bestemming.
en zo komen we tot de slot som dat er op dit moment geen enkele kaart onderweg meer is!
gaan we dus even gauw verandering in brengen.

deze kaart is op de postbus gegaan en gaat naar Rusland.
de kaart zal 3710 km gaan afleggen voor de ontvangster hem heeft.
door de afstand weet ik nu al dat de kaart verder gaat dan Moskou, de afstand naar Moskou is rond de 2220 km.
een erg interessant feitje wat ik op de pagina van deze dame vond was het stukje over bloemen op kaarten als je die naar Rusland stuurt.
het schijnt dus zo te zijn dat je dan moet zorgen dat je bloemen een oneven aantal is.
een even aantal bloemen is traditie in Rusland om te geven bij een begravenis.
ik kan me dus wel voorstellen dat het niet zo leuk over komt als je dan een kaart ontvangt met bloemen als deze een even aantal hebben.
wel een feit om even in je achterhoofd te houden als je een kaart stuurt naar Rusland.

en zo komen we langzaam aan bij het einde van deze week.
met nog 4 weken op de teller is het bijna vakantie voor mij.
niet vergeten dus! van 14 augustus tm 27 augustus geen postcrossing! geen weblog!
in de week vooraf en de week erna worden er twee kaarten verstuurt.
rest mij nog om jullie te bedanken voor deze week en graag tot volgende week ...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...