dinsdag 25 juli 2017

#TBM #11 ... uit de oude doos!

één keer per maand is dit onderdeel op het weblog te vinden.
wie kent het niet ... een foto op instagram of facebook misschien zelfs op twitter met daar bij de #tbt?
dit staat voor Trough Back Thursday. waarom donderdag? geen idee.
maar dat bracht het idee van #TBM : Trough Back Memories, oftewel een foto waar ik een leuke herinnering aan heb of gewoon een leuk moment met een grappige verhaal, maar het kan ook iets triest zou kunnen.
let op! mochten er gezichten van persoon opstaan kan ik deze bewerkt hebben zo dat ze niet zichtbaar meer zijn. dit i.v.m de privacy van deze mensen.

dagje uit #1
ik neem jullie mee dit keer naar 2012, en dat begint met dit beeld.
in de trein op weg naar Rotterdam, een dagje diergarde Blijdorp.
dat is op zich goed te doen.
ik rij dan naar Roosendaal en zet me auto daar op het parkeerterrein. dan met de trein naar Rotterdam, wat ongeveer een ritje is van 55 minuten.
dan is het nog wel een eindje lopen, ongeveer 10 minuten naar de achteruitgang van het park, hier kun je ook naar binnen maar let op als je hier gebruik van maak. de kassa aan deze zijde, daar kun je alleen pinnen om te betalen!
onze dag was misschien niet de beste omdat het best wel warm was.
de dieren lagen er voor dood bij, wat ik ook nog wel kan begrijpen.
in de loop van de dag was het ook behoorlijk waar.
toch moet ik eerlijk zeggen dat het al meer dan 20 jaar geleden was dat ik in deze dierentuin was geweest en ik het nog steeds een erg mooie dierentuin vind.
oké, er is wel wat bij gekomen en veranderd, en toch vind ik het nog mooi allemaal.
de overgang van de oude delen en de nieuwe delen zijn best goed gedaan, je merkt er weinig van.
het grote, groene, glazen huis staat er ook nog, en nog steeds kun je hier de slangen andere reptielen vinden.
ik was vooral dol op het oceanium, een tunnel van glas door het water, en boven je, rondje zwemmen de dieren als haaien.
ik vond dit zeker super mooi en ben zelf even gaan zitten om er van te genieten.
zeg nou zelf, hoe vaak kun je zeggen dat er achter je een haai heeft gezwommen en jij daar zonder gevaar naar kon kijken? ik vond het schitterend!
ik heb er een stukje gefilmd, kijk dus zelf maar wat jij er van vind.




deze dierentuin is ook de plek waar de beruchte aap Bokito zit.
ik heb hem gezien en eerlijk stelde hij op dat moment niet zo veel voor.
was op de vlucht voor 5 andere apen uit dat verblijft.
nee zonder dolle, wat er toen is gebeurd is erg en ik laat verder in het midden of het de schuld van de vrouw zelf was.
wat me wel opviel dat er veel mensen op de ruiten stonden te tikken en uitdagende gebaren maakte.
ik kan me dus wel voorstellen dat zo een dier zijn grens heeft bereikt als dit is waar je dagelijks mee te maken krijgt.
hoe je dus netjes en doe gewoon! laat ze doen en geniet van deze dieren, ook al zitten ze in gevangenschap.


dit was voor deze maand #TBM,  volgende maand weer een nieuw blog van dit onderdeel.
dan zijn we er gelijk na de vakantie op 29 augustus met dit onderdeel.


tot het volgende blog ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...