dinsdag 11 juli 2017

vakantie inpak tips

sommige kunnen behoorlijk stressen als het komt op hun koffer inpakken voor de vakantie.
ik zelf heb het niet zo heel erg maar me dochter kan wel eens door slaan, vooral als het komt op dingen mee willen nemen waar van ik vind dat het niet nodig is.
mijn systeem is: leg op bed wat je mee wil nemen. en dan ga je alles in je koffer stoppen.
voor mij werkt het prima maar deze tips vond ik toch ook wel erg handig om te weten.



1. niet stapelen maar oprollen.
een geweldige manier om koffer ruimte te besparen, zorg ervoor dat uw kleding niet gekreukt is. maak kleine rollen in plaats van ze te stapelen. op deze manier kan zelfs een kleinere koffer gebruiken. 
2. bouw een piramide.
pak je schoenen door ze langs de koffer rand te plaatsen. vervolgens pak je kleding als broeken en rokken. niet oprollen! leg ze verspreid op de bodem van de koffer, het kan dienen zullen als de verpakken van de rest van je spullen. leg de rollen van je andere kleding als tshirts enzo hier boven opij zullen de middelste laag van de te vormen 'piramide.' 
leg dingen cosmetica, accessoires, documenten en kleine breekbare voorwerpen erop. dan vouw je de broekspijpen erover heen en je koffer is in gepakt!

3. neem reisformaat cosmetica mee.
ieder van ons voelen de verleiding om onze favoriete cosmetica inpakken .echter zou het verstandig zijn om deze drang te weerstaan en al die grote flessen met onze favoriete douchschuim thuis te laten. kijk een in de winkel naar die kleine mini versies! met wat geluk is er van jouw favoriete merk ook wel een mini verkrijgbaar, en anders is er vast wel iets wat je wil proberen. bedenk wel dat de mini's minder plaats in nemen als al je grote flessen en potten.

4. pak kleine ding handig in.
Als het gaat om kleine voorwerpen, zoals USB-sticks, telefoon opladers, haarspelden, panty's, sokken, zonnebrillen?leesbrillen, plaats deze dan binnen in je schoenen. 
bij sieraden neem alleen mee wat je echt nodig hebt, en dat is dus niet je hele juwelenkist!
neem iets wat je kan comineren bij al je kleding. bedenk dat er vakantie plaatsen zijn waarbij op je wordt gelet en je wil niet dat je mooie spulletjes worden weg geroofd!

5. medicijnen
het heeft geen zin om te proberen de gehele inhoud van je medicijnkastje in te pakken. kiezen voor een verstandige aanpak door de meest essentiƫle geneesmiddelen te nemen. ga ook evn na of je bij bepaalde medicijnen een verklaring nodig hebt! in sommige landen heb je die nodig anders word ze in beslag genomen!
ik heb vorig jaar een blog geschreven waarin ik dit ook al heb vermeld.
via de link hier onder kun je het even terug lezen, je kunt hier ook nog andere zaken vinden waar je aan moet denken als je op vakantie gaat.


de vakantie is op sommige plaatsen hier in Nederland begonnen.
ook hier is het een feit: we hebben vakantie!
geniet er van en stress niet te veel, neem je tijd om in te pakken en dubbel checken kan nooit geen kwaad.
fijne vakantie!

tot het volgende blog .....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...