donderdag 31 augustus 2017

de vakantie is weer voorbij!

zo de vakantie zit er weer op!
en ik denk dat de meeste van ons al weer aan het werk zijn of naar school kunnen.
dit jaar is ruim over de helft, nog 4 maanden en we zitten alweer aan de kerst, als ik het goed heb uitgerekend is het nog 114 dagen.

voor dat we een paar dagen weg zijn gegaan hebben we hier in de omgeving nog wat dingen gedaan.
beetje rond neuzen hier en daar.
en zijn toen in Steenbergen op een terrasje gekomen van De Wallevis. leuke plek en het eten was top.
we wilde wat gaan drinken maar zijn geëindigd met een tapas maaltijd op het terras en natuurlijk het drankje waar we voor gingen.
we rijden er dagelijk langs als ik me dochter aan de school breng maar echt eens er geweest dat nog nooit.
het is ons wel bevallen.
en eerlijk is eerlijk, de prijs valt reuze mee. gaan we zeker nog wel eens doen.
een dag voor dat wij op vakantie gingen hebben we de hond naar het pension gebracht.

onze vakantie was top! we zijn een paar dagen hier ergens in Nederland geweest en hebben deze vakantie samen gehouden met me ex, vader van me dochter, en zijn vrouw en hun kinderen.
ik hoor je denken! met je ex en zijn gezin vakantie houden! ja, dat hebben wij gedaan.
wij kunnen prima met elkaar overweg en beschouwen ons zelf als een familie!
de trein naar onze bestemming was een rit van ongeveer 4 uur, en dan reken ik onze wachttijden niet mee. rond kwart over één waren we op plaats van bestemming.
we hebben toen niet echt veel meer gedaan.
de volgende dag was het Meppel-dag in Mokum stijl, een grote markt met van alles te koop en de muziek werd door Amsterdamse artiesten gedaan.
sorry, ik persoonlijk heb niks met deze muziek maar gezellig was het wel.
de vrijdag hebben wij met de kids in het zwembad door gebracht, super leuk en ik heb me overlaten halen om mee te gaan van de glijbaan.
ik heb hoogtevrees dus sta niet te juichen om zo een hoge trap op te moeten klimmen.
de zondag was meer mijn ding, we zijn naar een park gegaan waar mooie wandelroutes liggen.
op deze route vind je hunebedden, dit zijn hele oude graven uit de tijd van vroeger.
om eerlijk te zijn had ik ze nog grote verwachten dan dit maar zeker blijft het indrukwekkend om te zien hoe ze dit hebben gemaakt.
het zijn echt geen kleine rotsen en dan te bedenken dat ze dit met de handen hebben gemaakt, een kraan hadden ze in die tijd nog niet.
ook is er nog een grote krater van een bominslag uit de tweede wereld oorlog, deze was door de hevige regenval niet te bezoeken, het pad er naar toe was een grote modderpoel maar zeker iets om nog een keer voor terug te gaan en als nog te bekijken.
we zijn niet elke dag opstap geweest, thuis hebben we ook genoeg gedaan.
zo heeft me dochter met haar vader appeltaart gemaakt en ze heeft met haar broertje en zusje nog een paar leuke schilderijtjes geverfd.
in de omgeving was ook een park waar je kan wandelen en tijdens de wandeling kwamen we nog een groepje ganzen tegen die in dit park hun thuisbasis hebben.
de speeltuin was voor de kleintjes weer het leukste, we hebben nog een paar mooie foto's kunnen maken van grote zus met haar kleinere broertje en zusje.
op maandag waren de kleintjes al voorbereid dat het de laatste dag was, kleine zus wilde mee, best hartverscheurend om zo een klein ding die niet wil dat we weg gaan, andere ging ze wel met ons mee, ze wou bij grote zus blijven.
het broertje van me dochter kon zich wat minder goed uiten maar je kon het wel merken dat hij het ook niet leuk vond.
na veel geknuffel, en kusjes was het dinsdag dan zo ver, we gingen weer naar huis.
en hoe gezellig en leuk de vakantie ook was, als je thuis bent ben je toch ook weer blij op je eigen plekje te zijn.
de katten waren wat terug houden, zeker nog boos dat we ze hadden achter gelaten maar dat trok in de loop van de avond wel weer bij.
woensdag ochtend hebben we onze hond Isa opgehaald uit het pension, die was ook super blij ons te zien. toch ook wel leuk dat dat voor we weg gingen nog een naar het meisje ging voor een knuffel die haar aan ons terug gaf.
alles was goed gegaan en ze had blijkbaar gezelschap gehad van een jonge husky, onze Isa is niet zo maar met andere honden maar als ze een klik heeft met een ander dan is het goed.

we hebben onze vakantie vorige week donderdag afgesloten met een etentje bij de Watertuin.
me dochter had daar nog een extra verrassing boven op door mij mee te nemen naar de bioscoop voor de film Logan Lucky.
beetje een vreemd verhaal wat pas duidelijkheid krijgt op het einde maar wel erg grappig.
de zomer vakantie 2017 zit er weer op.
afgelopen dinsdag zijn de scholen ook weer begonnen en dit weblog ook.
weer een frisse start om er voorlopige even tegenaan te kunnen gaan.

tot het volgende blog ....