woensdag 9 augustus 2017

#postcrossing#70

hallo, welkom bij de laatste postcrossing ... voor dat onze vakantie begint.
deze week gaan we een dubbele doen.
er gaan twee kaarten uit, dit zelfde doen ik ook na de vakantie.
dus op woensdag 30 augustus, het eerste postcrossing blog na de vakantie, gaan er ook weer twee kaarten uit. zo is de teller van een kaart per week gelijk.
ik ga jullie deze week niet vervelen met postverhalen of ander informatie van de postcrossing-site maar ga gelijk beginnen met welke kaarten er uit gaan.

maar eerst even de melding dat de kaart van vorige week, die naar Duitsland ging is aangekomen.
na 2 dagen en 378 km te hebben gereisd was die op de deurmat bij iemand gevallen.
en het zit deze week even bomvol aan kaarten, op de valreep voor de vakantie kwamen er nog wat kaarten binnen.
deze komt uit Duitsland.
in 5 dagen heeft deze kaart 475 km afgelegd.
New York is de favoriet stad van de afzender.
ik denk dat de meeste wel weten welke stad mijn favoriet is?
nee, oké nog één keer dan: Los Angeles!




deze kaart komt uit Taiwan.
in 10 dagen heeft deze kaart 9575 km afgelegd.
de afzender schreef dat zij duikt en op een van haar duiken de kans had om vissen te voeren.
lijkt me toch wel een hele mooie ervaring als je die kans hebt.
maar ik duik niet, wel eens geprobeerd maar dat was geen succes.


en dan tenslotte deze kaart.
deze komt uit Litouwen.
de kaart heeft 1358 km afgereisd in 10 dagen.
de pop op de afbeelding draagt traditionele klederdracht uit Litouwen.
hier in Zeeland waar ik woon kennen we ook klederdracht maar die word bijna alleen maar gedragen met bijzonder gelegenheden.


en dan gaan we nu door met de kaarten die ik heb verstuurd.
het zijn er twee door dat er twee weken geen blog is.
ik zei toch dat het een bomvol blog is deze week!

deze kaart gaat naar de USA.
de kaart zal 7774 km afleggen voor de ontvangster hem heeft.
ze vroeg naar lokale gerechten, om die te beschrijven.
dus ik heb geprobeerd om onze Zeeuwse bolus te beschrijven.
een soort gebak/koek van een kleverige deeg gemaakt met bruine suiker. door het bakken veranderd de suiker in een kleverige stroop.
lekker maar wel krijg je er plakkerige vingers van.

en zo als gezegd er gingen twee kaarten uit!
dit is de tweede kaart, deze is onderweg naar China.
en deze zal zo een 9295 km afleggen voor die bij iemand gaat aankomen.
ze wilde meer weten over de geschiendenis van hier, dat zou nooit op die ene kaart hebben gepast!
dus ik heb het gehouden op waar ik woon in Zeeland en wat hier voornamelijk is te vinden.


en zo komen we bijna aan het einde van postcrossing.
nog even ter herinnering: de komende 2 weken is er dus geen postcrossing!
van 15 augustus tm 27 augustus houden wij vakantie!
op dinsdag 29 augustus zin we er weer.
de eerste postcrossing, postcrossing 71, zal zijn op 30 augustus.
ja, ik weet het heb het eerder ook al gezegd maar ik zeg het nog maar een keer.
ga jij ook nog op vakantie? fijne vakantie!!
of ben je al geweest? dan hoop ik dat je weer fris en fruitig bent.
ik en me dochter gaan genieten van een paar heerlijke dag. misschien dat ik nog met jullie wat ga delen in een blog na de vakantie.
dus hou het blog in de gaten, je weet maar nooit en anders kun je misschien op instagram eens foto's tijdens de vakantie voorbij zien komen. je kunt me vinden onder de naam: scoozie73.
bedankt voor de aandacht deze week en tot na de vakantie!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...