dinsdag 29 augustus 2017

#TBM #12 ... uit de oude doos!

één keer per maand is dit onderdeel op het weblog te vinden.
wie kent het niet ... een foto op instagram of facebook misschien zelfs op twitter met daar bij de #tbt?
dit staat voor Trough Back Thursday. waarom donderdag? geen idee.
maar dat bracht het idee van #TBM : Trough Back Memories, oftewel een foto waar ik een leuke herinnering aan heb of gewoon een leuk moment met een grappige verhaal, maar het kan ook iets triest zou kunnen.
let op! mochten er gezichten van persoon opstaan kan ik deze bewerkt hebben zo dat ze niet zichtbaar meer zijn. dit i.v.m de privacy van deze mensen.

dagje uit #2
net als de vorige keer neem ik jullie mee naar 2012.
we hadden het geweldige plan om eens naar Madam Tussaud te gaan in Amsterdam.
onze eerste poging mislukte omdat ik opweg naar het trein station auto pech kreeg dus moesten we ons uit stapje 2 weken uit stellen.
na een treinreis van ruim 2 uur kwamen we in Amsterdam, een heel verschil met onze kleine plattelands dorpje waar we wonen.
maar vol goede moed gingen we in de richting van Madam Tussaud.
onderweg kwamen we bij toeval langs een ticket verkoop waar we alvast onze intree kaarten kochten.
achteraf was ik er blij mee, want er stond een bijhoorlijke rij om naar binnen te kunnen. omdat wij al tickets hadden konden we een ander ingang nemen en binnen een half uur stonden we binnen.
in het beginnen stonden beelden als Anne Frank en onze oude koningin Wilhelmina.
meer naar de heden daagse beelden stond daar ook onze huidige koning en koningin. (toen nog prins en prinses). het wassenbeeld van Prinses Dianna vond ik erg mooi en zeker een mooi eerbetoon aan haar.
langzaam kwamen we naar beelden als Lady Gaga en Robbie williams.
tot we belanden bij beelden als de president van Amerika en de paus.
de zogezegde heden daags belangrijke figuren.
ik heb me toen maar even laten inzegen door de paus.
op het stukje met wereld sterren kon je op de foto met Micheal Jackson maar je kon er ook een filmpje laten maken zo dat het leek of je met de king of pop samen dansten.
erg druk daar dus niet gedaan, wel heb ik een filmpje van me dochter met Charlie Chaplin waarin ze samen dansen.
als we via een gang naar een andere gedeeld gaan komen we bij legendes als Freddie Mercury.
maar ook Bob Marley, hier wilde me dochter mee op de foto.
haar opa, die in 2011 was overleden was echt een mega Marley fan.
zij wilde dit dus graag als eer aan haar opa. ze vond het jammer dat ze de foto nooit aan hem heeft kunnen laten zien.
een ander persoon die er stond was Herman Brood, helaas ook al overleden.
ik moest gewoon op de foto met hem.
echt, zo eng dat die beelden lijken. als of hij echt naast je staat.
me dochter deed nog even een pose met Jennifer Lopez.
en na ongeveer anderhalf uur ben je er door heen!
het is dus geen dagvullende bezigheid.
dus wat kunnen we nog meer doen? het Anne frank huis.
dus niet! daar sta je echt wel 3 á 4 uur in een rij voor je naar binnen kan.
dus kozen we een rondvaart door de Amsterdamse grachten. ook best leuk om te doen.
daarna nog wat winkelen en dan richting station want het is weer 2 uur in een trien en zo tegen 4 uur begint de drukte ook toe te nemen.
het Anne Frank huis willen we nog steeds een keer bezoeken maar is er tot op heden nog niet van gekomen.
het was best leuk om te doen maar het is wel erg druk in amsterdam.

dit was voor deze maand #TBM,  volgende maand weer een nieuw blog van dit onderdeel.

tot het volgende blog .... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...