donderdag 14 september 2017

kattenstreken #5

met drie katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo en Nala, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.
laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!


tijdens mijn vakantie was onze hond naar het pension.
beest is nu nog van slag! het ritme van uit laten ligt nu op eens heel anders dan wat ik normaal deed.
en ze heeft een buik! nou, goed verzorgt is ze wel, dat is zeker.
met haar onder de zorg van het pension hadden de heren het huis voor zich alleen.
natuurlijk was er oppas voor hun geregeld die er voor zorgde dat ze hun eten en drinken kregen en de kattenbakken werden verschoont.
dat is allemaal prima verlopen, had ook niet anders verwacht.
hoewel? Nala liet zich niet zomaar aaien of kwam naar ze toe. wat ik wel bijzonder vond, ze kent ze en dan nog deze reactie? zeker beledigd omdat ze in deze dagen geen vlees uit blik kreeg.
bij thuis komst waren ze blij dat we er weer waren, en ik was blij ze weer te zien.
echter viel mij oog op de tegels in de gang waar ik bloed zag liggen. lang hoefde ik niet te zoeken naar het slachtoffer, Rambo.
deze had een redelijk aardige grote wond op zijn oor, waar nog bloed en rommel uit kwam.
welkom thuis zullen we maar zeggen.
dit is de wond na 2 dagen, het zat dicht.
na water te hebben gekookt en af laten koelen ben ik het gaan schoon maken, en dat moet je doen door even oorlog te voeren met Rambo, die zich niet zo makkelijk liet helpen.
uit de wond haalde ik een stukje huls van een nagel.
ik vermoed dat deze met een vechtpartij is blijven zitten en min of meer is gaan ontsteken.
de ontsteking zal door de druk wel zijn gesprongen, dat verklaarde het bloed op de tegels.
dit schoon maken heb ik zo een paar dagen gedaan.
inmiddels is de wond niet meer dan een stipje op een kaal oor. of het haar nog terug gaat komen? we zullen zien.
Rambo maakt het verder prima en lijkt er verder ook geen last meer van te hebben.


Frodo die doet zijn dingen zo als altijd weer.
voor het raam zitten en naar buiten gluren.
bij Nala vraag ik me af tegen welke deur die is op geknald?
die is zo gestoord als het maar kan, als of ze afgeschoten wordt en dan als een idioot door het huis vliegen en dan na een minuut of 2 valt ze neer.
bij de waterbak in de keuken, en zo blijft ze dan liggen. ze drink niet maar ligt gewoon zo erbij.
ik zweer je die kat is gestoord! Frodo kijkt er eens naar en laat het gaan.
Rambo wil nog wel eens een poging doen er in mee te doen.
vooral lachen als ze dan even zit, in een aanval-houding en Rambo op eens super snel achter hem staat.
jump! van schrik in de lucht en er schiet er niet een maar twee weg.
dit heeft me dus al een kop koffie gekost die werd om gegooid.

maar ondanks hun streken was hun reactie op de hond Isa toen we haar hadden opgehaald uit het pension een die niet in geld is uit te drukken.
alle drie stonden haar kopjes te geven, Rambo was degene die het nog bonter maakte, die liep haar zo een beetje de hele dag te volgen en bleef maar kopjes geven.
zelfs als ik met haar naar buiten ging om uit te laten, zag je bij terug kost het silhouet van Rambo bij de voordeur zitten, wachten tot we weer terug waren.
ja Rambo en Isa zijn echt wel maatjes.

dat was het voor deze keer, tot de volgende keer.
poot van Rambo, Frodo en Nala






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...