woensdag 6 september 2017

#postcrossing#72

hoi hoi,
nieuwe week dus weer een nieuwe postcrossing.
en deze week weer op de oude manier: 1 kaart!

postcrossing is leuk en verrassend!
voor de meeste is dat geen nieuws feit.
wat vind jij nou het leuke er van?
een kaart versturen? of ontvangen? of beiden?
op de site van postcrossing vind je een blog waar je kan terug lezen hoe de gemiddelde gebruiker er over denkt.
hier de link van dat blog:

https://www.postcrossing.com/blog/2017/08/15/poll-results-sending-vs-receiving

ik zelf vind beiden gewoon leuk.
ik ben begonnen voor de grap, kijken of het ook echt werkten.
en nu meer dan een jaar later en 72 blogs verder is het een vast onderdeel in me leven.
me dochter heeft meer met de ontvangen kaarten, die wil zij altijd als eerste even bekijken.
in die 72 blogs heb ik 69 kaarten verzonden en er 70 ontvangen.
als ik ga kijken naar het verzonden aantal kaarten dan ging 29% naar Duitsland, 17,4% naar Rusland en 14,5% naar de USA.
bij de ontvangen kaarten zit Rusland en Duitsland gelijk op 20% en dan 11,4% uit de USA.
je kan wel zien wat mijn top 3 aan landen zijn, maar ik heb niet echt een voorkeur.
ik vind ieder kaart die ik stuur of krijg leuk.
en ik deel dit graag met jullie, ik ga er dus voorlopig nog even mee door.

zo als de verstuurde kaarten, vorige week ging er een naar Frankrijk.
en deze kaart is na 445 km te hebben gereisd in 2 dagen tijd aangekomen.
uit dat zelfde blog van vorige week ging er een naar Taiwan maar die is nog onderweg.
dat geld ook voor de kaart uit postcrossing 70 die naar China ging, die is ook nog onderweg.

en deze week doe we er weer eentje bij. zo komt de teller op 70 verstuurde kaarten.
deze kaart gaat naar Rusland.
het land wat op de 2de plaats staat van me verstuurde kaarten.
deze kaart gaat 3070 km afleggen voor de ontvangster hem heeft.
het betreft dus een zij die hem gaat krijgen.
ze vroeg of er iets persoonlijks over jezelf kon worden geschreven, dus ik heb haar verteld over me dochter en haar laatste schooljaar, me dochter doet dit jaar examen.
en natuurlijk even over haar toekomst droom verteld.


en zo zijn we bijna aan het einde van deze postcrossing.
dan had ik nog een kleine probleempje, de postzegels die ik gebruik voor postcrossing waren niet op voorraad.
dus om die reden moest ik weer naar de lelijke automaat sticker terug om me kaart te kunnen versturen.
ze zouden ze gaan bestellen maar daar was ook weer een klein probleem mee over het leveren er van.
hopelijk is het volgende week wel op gelost? we wachten het even af.
allemaal weer bedankt voor deze week en graag tot volgende week ....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...