woensdag 13 september 2017

#postcrossing#73

hoi hoi,
daar zijn we weer met een nieuwe postcrossing en deze week werd ik even op de feiten gedrukt dat we zo dankbaar moeten zijn voor wat we hebben.
en dan doel ik op de verwoestingen die verschillende orkanen hebben aangericht.
je staat er niet altijd bij stil en je lees er over in de krant of je hoort het op de tv, maar als je dan een adres krijg en het dringt tot je besef door waar het is dan moet je toch even slikken.

en dat brengt me gelijk naar de kaart voor deze week.
deze kaart gaat naar de USA, en toen ik het adres zag schrok ik toch wel even.
de plaats waar deze kaart naar gaat is ergens in Texas en dicht in de buurt van het gebied wat getroffen is door orkaan Harvey.
het ligt aan de rand van het getroffen gebied maar je weet nooit hoe de schade er precies voor staat.
dus ik hoop dat deze kaart wordt ontvangen. maar eerst zal deze kaart 7998 km gaan reizen per post.
ik heb geen lang verhaal over mezelf op geschreven maar gewoon een een medeleven en de hoop uit geschreven dat de ontvangster en haar familie veilig zijn.
nu is het afwachten, of de kaart gaat aankomen. ik hoop van wel, dat zou een goed teken zijn.

deze week word je even met je neus op de harde narigheid van de orkanen die over een deel van de wereld hebben geraasd. zoals in Amerika en de eilanden als Sint Maarten.
je kent de mensen niet waar je een kaart naar stuurt maar je kent wel de verhalen van het nieuws op tv. en of dat nu alleen aan mij ligt of andere daar ook last van hebben maar als je die beelden ziet doet het iets met je.
Nederlands kunnen lekker klagen over onze regering of andere zaken maar we hebben een dak boven ons hoofd en we kunnen voedsel op onze tafel zetten voor ons gezin.
dat het bij de ene wat makkelijker gaat dan de andere is een feit maar we hebben nog iets wat we ons thuis kunnen noemen.
in de getroffen gebieden zijn ze het kwijt! en al zijn ze nu alle hoop verloren, laten we hopen dat met de vele hulp de wederopbouw snel kan beginnen.
wees dus dankbaar voor wat je hebt, voor je het weet ben je het weer kwijt.

deze week loopt dus even iets anders.
ik heb deze week geen kaarten ontvangen wel is er een kaartje van mij aangekomen.
de kaart uit postcrossing 71, dat waren er twee. de kaart naar Frankrijk was al aangekomen, maar nu heb ik ook het bericht ontvangen dat de andere kaart naar Taiwan ook is aangekomen.
deze heeft na 14 dagen en 9531 km te gereisd zij bestemming bereikt.
en dat is een stuk vlugger gegaan dan ik had verwacht, maar wel blij dat de kaart is aangekomen.

bedank voor deze week en graag tot volgende week ....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...