donderdag 21 september 2017

stand van zaken: week 38

oké, ik had een klein to-do-list gemaakt en ik ben er ook mee begonnen.
om te beginnen me voortuin, oké het is nog geen grote verbetering maar het begin van rotzooi ruimen is er.
op de vaste planten na en nog wat bodem onkruid is de boel leeg.
omdat me container vol zat kon ik nu niet verder.
en ik had nog anderhalve week te gaan voor deze werd geleegd, want de vaste planten die er nu in staan moeten er ook uit.
zeker die 3 grote struiken van de pioenrozen!
ben er nooit dol op geweest en nu gaan ze er aan.
sorry pa, maar ik heb niks met die bloemen en planten.
eigenlijk ben ik gewoon de hele boel aan het leeg trekken, en dan even bekijken wat ik er over heen ga doen om de groei van onkruid te remmen.
ik denk dat het randje (hekje) van de afrastering er ook wel uit gesloopt gaat worden. na bijna 30 jaar heeft die wel zijn dienst gedaan.
ik moet eerlijk zeggen dat voor ik begon iets had ingenomen voor de pijn die in me schouder kon komen, en toen ik niet meer verder kon heb ik er nog een ingenomen.
die dag ging alles redelijk maar de dag erna ...... verschrikkelijk!
ik kan dan ook zo kwaad worden als iemand langs loopt en zegt: zo werd tijd dat je er wat in ging doen.
ik heb via de gemeente om hulp gevraagd en via advertentie's, hulp om me te helpen omdat het voor mij te zwaar en pijnlijk is om alleen te doen. daar kreeg ik geen enkele reactie op en via de gemeente kreeg ik te horen niet in aanmerking te komen omdat ik, platweg gezegd niet kreupel genoeg ben.
als je het dan niet op een dag kan dan verdeel je het over een week, of je dochter kan toch helpen? hallo, kind heeft een rugprobleem en kan ook niet alles zo maar doen.
nee, dikke middel vinger iedereen! ik doe het wel zelf en neem de pijn voor lief maar liever geen commentaar als je geen enkele idee hebt van wat er achter iemands voordeur speelt.

en dan liet ik jullie in de stand van zaken week 36 al weten last te hebben van me keel.
ik ben bij de dokter geweest en het is ... strothoofd ontsteking.
vrij onschuldig, het is iets wat voort kan komen als je bijvoorbeeld verkouden bent maar het niet goed door zet, ik heb dit wel vaker gehad maar deze vorm is nieuw voor mij.
maar goed, we hebben netjes een kuurtje van medicijnen gedaan en alles gaat weer goed.
me keel voelt weer een stuk beter.
toch had ik ergens in me achter hoofd iets van "wat alles?"  ik wilde echt mezelf niet vergelijken met met me vader maar wetende wat hij had, ben ik niet van plan om zo iets af te doen als een verkoudheid of griep en dan later ontdekken dat het iets anders was.
het bracht me wel op de beslissing om voor de zoveelste keer die sigaretten eens achter wegen te laten en te stoppen.
we kunnen er over discussiëren of roken nou wel of niet de oorzaak is van kanker maar dat doen we niet! laat ieder zijn eigen mening houden en er ook zelf voor kiezen om wel of niet te roken.
ik doe een poging om te stoppen en dat kun je volgen op zondag in het blog 'stopen met roken' ... ik ben nu twee weken bezig en ik denk dat dit wel zo het moment is dat je heel hard moet door bijten om vol te houden.
dus, ik doe me beste iets te vinden om dat op te vangen en niet gelijk door me vol te duwen met snoep en koek.
momenteel drink ik me scheel aan water waar ik voor de smaak wat limonadesiroop in heb gedaan.
en door al dat water heb ik zo beetje abonnement op de wc.
maar ja schijnt weer goed te zijn voor je lichaam om de slechte stoffen uit je lichaam te scheiden om af te vallen.
het ziet er dus naar uit dat ik erg een win win situatie in de hand heb. stoppen met rokken en wat afvallen.

verder gaat hier alles zijn oude gang weer.
me dochter was wel een dag of wat gevloerd met een griepje, hoofdpijn, misselijk en de heel mikmak.
gelukkig nu weer beter en kon dan na 3 dagen weer de boel oppakken.
ze is inmiddels begonnen aan haar stage op de manege.
leuk maar ook zwaar, vooral de werkschoen zijn wennen. deze hebben een verharde voorkant, heb je wel nodig voor als een paard per ongeluk op je voet stapt.
haar eerste dag was leuk en ze heeft zin in de rest van de stage daar af te maken. ze heeft haar draai gevonden in wat ze wil.
hoewel ze wel veel last had van spierpijn geeft ze ook toe dat dat er bij hoort, je maakt gebruiken van spieren waar van je niet wist dat je ze had. de pijn in haar rug valt nog mee.
ze zijn nu haar ook aan het leren om meer vanuit haar benen te werken en niet vanuit de rug.
ze denken dus goed mee met haar, ze zien ook in haar mogelijkheden met paardrijden maar ook de wil om te leren hoe ze een eigen bedrijf met paarden in de toekomst kan runnen.
ze is in haar element! en ik vind het toppie om haar dan op te halen met die big smile op haar gezicht.
het zal geen makkelijk jaar worden met de examens maar ik heb vertrouwen in haar dat het haar gaat lukken.

tot het volgende blog ...


i.v.m de stage van me dochter zal op donderdag het weblog al om 8.30 online staan. 
(ik breng haar namelijk naar haar stage plaats en ze begint om 09.00)
dit zal dan zijn tot ongeveer eind januari 2018!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...