dinsdag 5 december 2017

weer aan de slag

ik heb een tijdje terug al in het blog van stand van zaken aangegeven dat ik weer een paar uurtjes ga werken.
en deze week is het zo ver, het gaat sneller als verwacht maar ik heb er wel zin.

nog even in het kort: ik heb een uitkering, ik ben door mijn medische beperkingen niet meer echt geschikt voor de arbeidsmarkt. hoewel er misschien nog een klein kansje is dat ik ooit wel erg aan de slag kan ben ik dus niet officieel afgekeurd maar staat er een soort van aantekening dat het moeilijk is voor mij om werk te vinden.
echter is er sinds vorig jaar een nieuwe wet gekomen waarbij mensen met een uitkering een tegenprestatie moeten doen voor hun geld.
ik zie er geen problemen in, werk is werk en ik ontvang iedere maand nu me geld door er iets voor de doen.
het spreekwoordelijke 'handje ophouden en vangen' is dan weg, ik doe er iets voor, zo zie ik het.

voordat ik eind 2012 thuis kwam te zitten als mantelzorger voor mijn terminale zieke vader, werkte ik bij de sociale werkplaats in Goes.
ik had het er prima naar me zin en het zou ook de bedoeling zijn geweest dat ik weer terug zou gaan.
dit liep dus even anders, in juni 2013 overleed me vader en toen ik aangaf weer terug te willen, werd gezegd dat door me medische beperkingen ze het risico niet meer wilde nemen dat er iets kon gebeuren op de werkvloer door mij botontkalking.
goed, dan zit je dus thuis, toen kwam de zorg voor me dochter die ook het nodig heeft gehad en nog steeds wat problemen heeft.
echter is mijn medische situatie niet veranderd maar mag ik nu op eens wel werk gaan doen.
klinkt allemaal wat krom, maar ik vind het allemaal wel best.
ik heb weer wat om handen en kan zo weer andere mensen leren kennen.

vorige week heb ik een gesprek gehad en ga van af deze week tot eind januari proefdraaien bij het Loods 3, van het Leger Des Heils.
hier is een kringloopwinkel, Loods 3 en daar komen spullen voor binnen, dit moet worden uitgezocht, zo nodig schoonmaken en dan prijzen en in de winkel zetten.
daar naast zijn er nog genoeg andere dingen die er gedaan worden, maar daar schrijf ik later wel meer over.

voorlopig ga ik dus aan de slag op de woensdag en de donderdag ochtend.
dit betekend dat deze ochtend het blog wel online komt maar iets vroeger dan je gewend bent.
nu is het rond 09.00 dat het blog online komt en dat gaat nu veranderen naar het tijdstip van ongeveer 07.30.
vroeg ik weet het maar ik breng eerst me dochter naar school en dan ga ik naar me werkplekje.
op woensdag blijft het blog van postcrossing en op donderdag blijft ook één keer per maand het blog van kattenstreken en op de overige dagen waar ik dan over heb geschreven. de tijd van online veranderd dus alleen.

dus rond 07.30 komt op woensdag en donderdag vanaf deze week het blog online in verband met me nieuwe werkzaamheden.
voorlopig wil ik het zo proberen maar het kan ook zijn dat ik vanaf 2018 alle blog op een nieuwe, maar later tijdstip online ga zetten.

voorlopig ziet het er nu zo uit:
maandag: geen blog
dinsdag: 09.00
woensdag: 07.30
donderdag: 07.30
vrijdag: 09.00
zaterdag: geen blog
zondag: 10.00

in de toekomst zal ik mogelijk er ook meer over gaan schrijven.
deze organisatie heeft naast de kringloopwinkel nog veel meer dingen die ze doen en die bij Loods 3 gedaan kunnen worden.
ik wil hier zeker jullie meer over gaan vertellen.
voor nu iedereen bedankt en ik heb er zin in om weer een paar uurtjes per week aan de slag te kunnen.

tot het volgende blog ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...