woensdag 10 januari 2018

#postcrossing#88

hé hallo, hier weer een postcrossing na bijna twee weken.
en kan het nog? ik doe het gewoon: Happy New Year!!
ik hoop dat jullie een leuke jaarwisseling hebben gehad.
nieuwe jaar en nieuwe kansen, vergeet je fouten van 2017 en we gaan weer een nieuwe jaar vullen met kaarten versturen via postcrossing.
en ik ga gauw door want we zitten bomvol vandaag!

tijdens de vakantie heb ik nog wat kaarten ontvangen en deze is er een van.
op 23 december viel deze op me deurmat.
deze kaart komt uit Polen en heeft in 20 dagen 730 km gereisd.
een mooie kaart met een leuk winterprentje, ik vindt dit soort kaarten altijd wel leuk.
dit soort kaarten had me oma een doos vol van, helaas waren ze zo erg verkleurd dat je ze niet meer kon versturen.
wel jammer want er zaten hele mooie bij.


maar ik had er nog een die dag op de deurmat liggen.
deze komt uit Italië en heeft 967 km gereisd in 11 dagen.
nu moet ik eerlijk bekennen dat het handschrift moeilijk was te lezen maar deze kaart heeft dus een afbeelding van carnaval festival wat in Venetië wordt gehouden.
ik heb er wel eens van gehoord, het schijnt een feest te zijn die word gevierd voor de overgang van winter naar lente.
het is een traditie dat dit wordt gedaan.
in 1296 is men hier mee begonnen en het duurt 12 dagen.
als het feest eindigt is het nog 40 dagen tot aan de Pasen.

en dan deze kaart, de eerst die ik mocht ontvangen in 2018.
deze kaart komt uit Duitsland en heeft in 15 dagen 196 km af gereisd.
hoewel ik meer een koffie persoon ben, lust ik in de koude wintermaanden ook wel een kopje thee.
lekker met een koekje erbij, opgekruld op de bank en me boek erbij.
heerlijk om zo de middag door te brengen.

naast deze kaarten die ik heb gekregen had ik zelf ook nog kaarten die onderweg waren.
de kaart uit postcrossing 86 naar de USA is aangekomen op 30 december 2017, na 18 dagen en 6633 km te hebben gereisd was deze op plaats van bestemming.
de laatste 2 kaart die zijn verstuurd in 2017 waren uit postcrossing 87, een ging er naar Rusland en een naar Duitsland, van Duitsland heb ik inmiddels het bericht dat deze kaart na 326 km te hebben gereisd in 15 dagen is aangekomen.
van Rusland heb ik nog geen bericht gehad van aankomst.

en net als in het laatste blog van postcrossing gaan er vandaag weer 2 kaarten uit.
het eerste adres wat ik kreeg van uit postcrosssing komt uit Duitsland.
deze kaart gaat 208 km afleggen voor die ergens in ... Keulen (Koln) gaat landen in de brievenbus.
ja, oké, ik ben in een goede bui dus ik vertel naar welke plaats in Duitsland deze kaart gaat.
degene die deze kaart gaat ontvangen is een zij.


het 2de adres wat ik kreeg komt uit China.
de kaart gaat een afstand van 9234 km afleggen, gelijk een een grote afstand in het eerste postcrossing blog van 2018.
de kaart gaat naar het plaatsje Guangzhou, me kennis in de wereldplaatsen is niet zo groot en heb nog nooit van deze plek gehoord.
de ontvanger van deze kaart is een hij.
we gaan dus vol spanning weer afwachten wanneer deze kaart worden geregistreerd als ontvangen.


en zo zijn we bijna aan het einde van postcrossing gekomen, de eerste van 2018.
aan postcrossing gaat niks veranderen, ik ga gewoon nog door met dit blog en kaarten sturen.
het blijft altijd leuk als je weer een kaart op de deurmat vind.
het effect wat een simpel kaart is dat je er blij van wordt, je kent elkaar niet maar dat ene kaartje kan je wel heel blij maken. bij mij tenminste wel.
hoewel ik zag dat me stapel kaarten behoorlijk dun is, denk ik dat ik maar weer eens moet gaan shoppen voor wat nieuwe kaarten.
voor nu iedereen weer bedankt voor jullie aandacht en graag tot volgende week ....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...