woensdag 17 januari 2018

#postcrossing#89

hoi, hoi,
hier weer een nieuwe postcrossing.
maar we gaan beginnen met iets heel anders dan postkaarten: breien!

ik zelf brei ook, puur voor de lol en om me vingers iets minder stijf te houden door de reuma die ik heb maar dit breiwerk is echt super.
het afkomstig van Marina uit Rusland, zij heeft garen verzameld van over de hele wereld en er een sjaal van vriendschap mee gemaakt.
hier over was vorig jaar al een blog op postcrossing en via de onder staande link kun je het blog vinden over hoe de sjaal is geworden. en ik kan je zeggen: hij is super mooi en wel 10 meter geworden.

https://www.postcrossing.com/blog/2018/01/11/marina-s-scarf-of-friendship-update

vond je het ook een mooi sjaal geworden?
ik heb nog restjes wol liggen dus ik weet wel wat ik er mee ga doen. maar geen sjaal van 10 meter.

door met waar het om draait; kaarten versturen en ontvangen!
ik had nog een kaart die was verstuurd in 2017 en die nog  onderweg was.
de kaart uit postcrossing 87 ging toen naar Rusland en is na 3009 km te hebben gereisd in 22 dagen aangekomen.
hier mee zijn alle kaart die nog onderweg waren van 2017 aangekomen en geregistreerd.
dan gingen er vorige week 2 kaarten uit, een naar China en een naar Duitsland, de kaart naar Duitsland is na 4 dagen en 208 km te hebben gereisd aangekomen.
voor China moeten we nog even iets meer geduld hebben voor dat die is aangekomen.

dan vielen er afgelopen week nog een paar kaarten op me deurmat. daar wordt ik altijd vrolijk van.
deze kaart komt uit Rusland en heeft een afstand van 2242 km in 40 dagen afgelegd.
de tekst is in het Russisch dus geen idee wat er staat maar als ik op de tekening van de sneeuwpopjes en de dingen er rond ga gok ik dat het iets te maken heeft met de kerst.
een erg leuk en vrolijke kaart, kreeg van mij dan ook een like als favoriet.


en dan deze kaart, komt uit Duitsland en heeft in 4 dagen 211 kn afgelegd.
deze kaart heeft van mij ook een like gekregen als favoriet.
de afbeelding is de St Sophia Greek Cathedral in Los Angeles, en ik ben dol op Amerika en vooral LA.
dit gebouw, wat in een Italiaanse, Franse en Mexicaanse mix heeft in zijn bouwstijl lijkt me zeker een plek om op een to-do-list te zetten als ik ooit nog eens LA kan bezoeken.
voorlopig moet ik nog even verder sparen daar voor.


gaan we door met de kaart van deze week.
deze gaat naar Rusland en zal een afstand van 1139 km gaan afleggen.
de plaats waar deze kaart naar toe gaat is best heel mooi. wat ik zo heb kunnen vinden er over.
tot 1945 viel deze plaats nog onder deel van Duitsland.
oké ik zal de spanning er wat van afnemen, de plaats waar deze kaart naar toe gaat is Kaliningrad.
dus we daar woont, hou je brievenbus in de gaten, deze kaart kan bij jouw aan komen.

oké. de afgelopen twee weken heb ik nu gezegd waar de kaart naar toe ging, het land maar ook de plaats. en eigenlijk is dat nooit me opzet geweest op dat ook te gaan doen.
ik begrijp wel dat er postcrossers zijn die het nog spannender gaan vinden als ze uit dat land komen en ook nog uit die plaats.
maar ik denk dat het ergens ook wel een stukje privé waar een woonplaats is.
laat anders weten wat jullie er zelf van vinden. reageren kan via dit blog maar je kan ook een berichtje achter laten onder de link van dit blog op facebook, twitter of google+.
en zo komen aan het einde van postcrossing van deze week.
de oplettende hebben misschien gemerkt dat er geen postcard met happy postcrossing was vorige week. deze week ook niet.
er komt wel iets voor terug maar wat? dat weet ik nog niet, ben er nog mee bezig.
voor deze week wil ik jullie weer bedanken, graag tot volgende week ....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...