woensdag 7 februari 2018

#postcrossing#92

hoi, hoi
hier een nieuwe postcrossing.
en het is al weer een tijdje geleden, om precies te zijn was het in postcrossing 81 dat het voorstel kwam om eens te denken aan een bepaald onderwerp om over te schrijven op je kaartje.
de aanleiding hier van is dat niet iedereen gelijk weet waar hij of zij het over moet hebben.
en om het standaard hallo, wie je bent enzo te doorbreken kwam het idee om iedere maand een schrijfprompt te houden.
voor de maand Februari is dat 'schrijvers uit jouw land'.

schrijf iets over een schrijver waar je het werk van kent en leuk vind om te lezen, zo leren andere hem of haar ook ontdekken.
het kan een moderne schrijver zijn of een klassieke. misschien een dichter of heb je juist een bepaald kookboek wat vol staat met lekker recepten.
maak het interessant en geef een stukje literaire erfgoed door van je land om te ontdekken.

ik ben daar ook eens even over gaan nadenken en moet eerlijk bekennen dat mijn boekenkast voor boeken heeft van schrijvers uit andere land, waar van hun werk is vertaald naar het Nederlands.
en hoewel ik zelf wel schrijf en me werk op dit weblog publiceer, ben ik nog geen erkend schrijfster.
toch is me oog gevallen op een boek wat me heel dierbaar is, oké de schrijver is Engels (Charles Dickens) maar de tekeningen zijn van een hele bekende Nederlandse illustrator. Anton Piek.
wie weet? misschien schrijf ik jouw wel meer over dit boek.

door met waar het om draait hier: kaarten!
vorige week ontving het bericht dat de kaart uit postcrossing 88 naar China is aangekomen.
na 9234 km in 24 dagen te hebben gereisd is deze op plaats van bestemming gekomen.
ook kreeg ik vorige week het bericht dat er nog twee kaarten waren aangekomen.
uit postcrossing 89, naar Rusland is na 1139 km te hebben gereisd in 19 dagen aangekomen en de kaart uit postcrossing 90, naar de USA is na 6204 km te hebben gereisd in 13 dagen ook aangekomen.
dat betekend dat alleen de kaart van vorige week naar Taiwan nog onderweg is naar zijn plaats van bestemming.

en dan de kaart voor deze week.
deze gaat naar Duitsland.
de kaart zal 395 km reizen voor deze zijn plaats van bestemming heeft bereikt.
het was wel even lastig om een goede kaart te kiezen.
de ontvanger is een sport-fan maar ik heb niks met sport op kaart staan.
kaarten van me woonplaats zijn er wel maar dan van dit soort kaarten, niet met plaatsjes van de kerken enzo.
dus ik hoop dat deze vrij simpele kaart toch wel leuk gevonden wordt?

en zo komen we weer bijna aan het einde van deze week.
ik geloof dat het goed is als ik ook eens ga zoeken naar kaarten met sport afbeeldingen erop.
nu moet ik zo en zo weer eens me kaarten voorraad gaan aanvullen.
ik denk dat ik maar eens wat van die online shops ga bezoeken voor een iets uitgebreider kaart assortiment.
volgende week is het 14 februari, Valentijnsdag.
ik persoonlijk heb er niet zo veel mee maar ongetwijfeld dat er weer vele verrast gaan worden met een super lief kaartje. doe jij wat met Valentijnsdag?
voor nu wil ik jullie weer bedanken en graag tot volgende week ...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...