donderdag 19 april 2018

kattenstreken#12

met drie katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo en Nala, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!



Rambo begint steeds losser te worden, dat wil zeggen: hij komt meer de woonkamer in, iets wat hij nooit deed. waarom weet ik ook niet, hij deed het gewoon niet.
maar sinds de nieuwe bank er is komt hij regelmatig s'avonds bij je liggen.
daarbij ligt hij nog wel te zoeken of hij Frodo niet ziet, die twee liggen elkaar niet zo goed.
waarom, weet ik ook niet. toen Frodo nog klein was speelde ze veel samen maar sinds dat Frodo ook is gecastreerd, net als Rambo zelf, zijn het net twee kemphanen met hun gevechten iedere keer.
nu zijn ze alle drie gecastreerd en met Nala vecht Rambo ook wel eens en dat is toch anders, misschien omdat Nala hem net zo hard terug pakt of zo?
hoe dan ook, bij mij op de bank liggen en even knuffelen vind hij dan toch wel fijn. 
dat Frodo ook door heeft dat hij er is lijkt hem niet de interesseren.
van achter de poef/hooker zit Frodo dan te kijken, nou ja, meer gluren.
Rambo heeft dat echt wel door en rolt nog eens een keer extra tegen me aan met zo een houding van " aaien me nog eens?"
terwel zijn blik naar Frodo gaat van "zie je wat ik doe!"
Frodo begint dan die blik in zijn ogen te krijgen en in me hoofd zie ik het al gebeuren dat hij met een grote sprong op de bank komt om Rambo weg te jagen.
die dat op zijn beurt niet pikt en dan wordt het weer knokken.
alleen zit ik er dan wel tussen! geen fijne gedachten.
Nala lijkt dat ook te vinden, van af de grond heeft ze al wat blikken geworpen op de situatie.
zwart/wit op de bank en achter de poef/hooker zwart, beiden houden elkaar in het oog.
hij lijkt een ruzie te willen voorkomen en springt op de poef/hooker en gaat liggen.
precies zo dat hij voor het beeld van Frodo ligt, dat is geen probleem, sinds dat hij ook is gecastreerd heeft hij een behoorlijke dikke kont gekregen.
de spanning lijkt op dat moment iets losser te worden.
Frodo kijk nog eens met een blik naar Nala van "waarom doe je dat nou?", maar loopt rond de tafel en springt in de stoel waar hij zich weg draait en rustig gaat liggen.
Rambo die ligt languit naast me en lijkt niet echt te merken wat Nala ze juist heeft gedaan, en die ligt op zijn beurt op de poef?hooker met een blik naar me te kijken van "mooi opgelost tocht?"
ja, eerlijk is eerlijk, dat heeft hij zeker. met momenten is het er een die ook behoorlijk de boef kan uit hangen maar dit is zo een moment dat er word gekozen voor de rust en vrede die er was.
onze bengel/engel is echt een kat apart, niet alleen door zijn naam ( dat kun je lezen in een eerder blog van kattenstreken) maar ook gewoon zijn karakter.
mijn dochter en ik zeggen wel eens: hij is de travestiet onder de katten, vrouwelijk maar toch een man. zonder dolle, hij heeft echt van die vrouwelijk trekjes. een kat in een mannenlijf met een vrouwelijk karakter. maar wel een lieve schat.

tot het volgende blog  ...... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...