woensdag 11 april 2018

#postcrossing#100

hoi hoi, we zijn weer terug!
vorige week was er even geen postcrossing omdat ik ziek was.
ik had voor de derde keer in drie jaar tijd wondroos, wondroos is een ontsteking die in de eerste dagen voor samen gaat met hoge koorts.
in een eerder blog op deze site kun jullie een uitleg vinden over nu precies hier met mij was.
maar ik ben weer redelijk op de goede weg. na ruim 72 uur (3 dagen) geslapen te hebben, niets gegeten en te weinig gedronken, had ik me breekpunt in de wondroos geschiedenis.
toen na de Paasdagen ik ook naar de huisarts kon voor medicijnen ging het alleen maar beter.

ik kon vorige week echt niet erbij blijven met me hoofd vandaar dat er even een weekje niks was.
dit gelden ook voor postcrossing. daarom deze week twee kaarten die op de bus zijn gegaan om het goed te maken van vorige week.
laten we beginnen met het feit dat vorige week, 6 april, het 2 jaar geleden was dat ik met postcrossing ben begonnen.

in die twee jaar heb ik 101 kaarten verstuurd en heb er 99 kaarten terug gekregen.
27,8% van de verstuurde kaarten gingen naar Duitsland, 17,5% naar Rusland en 16,5% gingen naar de USA. de overige kaarten liggen verdeeld over o.a China, Japan en nog wat andere landen.
vanuit Duitsland, Rusland en de USA heb ik de meeste kaarten terug gekregen.
het ziet er dus naar uit daar waar ik hebt meeste naar toen heb gestuurd er ook het meeste van terug komt. toeval? of zitten in deze landen de meeste postcrossing-gebruikers?
hoe dan ook, we gaan er weer een jaartje bij plakken, en ook het blog zal blijven op de woensdag.
via instagram deel ik ook een foto van de kaart die er die week is uitgegaan.
en zo als altijd, wel waar naar toe maar geen namen die worden genoemd van de persoon.

goed, deze week heb ik wederom niks ontvangen en de kaarten die nog niet aangekomen zijn uit postcrossing 93 naar Rusland, uit postcrossing 96 naar China, uit postcrossing 98 naar Taiwan en uit postcrossing 99(2 weken geleden) naar de USA.
en daar gaan we vandaag 2 kaarten aan toevoegen, een die vorige week had gemoeten en de kaart voor deze week.

beginnen we met deze kaart.
deze hoeft niet zo heel ver, deze gaat naar Duitsland en zal een afstand van 649 km afleggen voor de ontvanger hem heeft.
ja, het is een hij.
de vraag was om iets van de omgeving te kunnen vertellen en laten zien.
nou, dat is met deze kaart wel gelukt. koeien vind je hier genoeg.
en hoewel mijn woonplaats langs de kust ligt is vissen hier niet het meest voorkomende beroep, nee, dat zijn dan toch de boeren die het winnen.

en dan hadden we nog een tweede kaart.
deze kaart gaat naar Belarus oftewel Wit-Rusland.
deze kaart gaat een afstand van 1862 km afleggen voor de ontvangster hem heeft, een vrouw die deze gaat ontvangen dus.
de kaart heeft een kopie afbeelding van een schilderij van Monet, de Amsterdamse gracht, geschilderd in 1874.
ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig weet van kunst maar dit is zo een werkje wat ik wel erg mooi vind.


en zo zijn we bijna aan het einde van de 100ste postcrossing.
een weekje later door de omstandigheden maar het blijft nog steeds de 100ste.
woensdag is in de afgelopen 2 jaar postcrossing-dag geworden en dan te bedenken dat het voor de grap is begonnen.
zelfs me dochter, die er eerst wat wantrouwig over was is het leuk gaan vinden.
als er post komt en er zit een kaartje bij is zijn vaak de eerste die hem leest.
me fotoboek begint intussen ook al aardig vol te zitten met kaarten die vanuit verschillende landen zijn gestuurd.
en eerlijk is eerlijk, in een wereld waar steeds meer dingen digitaal moeten worden gedaan, is het krijgen van post bijna zeldzaam geworden.
maar als er dan weer een kaartje op de deur mat valt is het gewoon leuk en fijn om weer echte post in je handen te hebben.
ik wil jullie bedanken voor jullie aandacht, sorry voor het ongemak van vorige week maar we zijn weer terug.
bedankt en graag tot volgende week ....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...