woensdag 18 april 2018

#postcrossing#101

hoi hoi,
het is woendag, 18 april om precies te zijn en omdat het woensdag is betekend dat het vandaag postcrossing-dag is.
wat hebben postcrossing en flipperkasten met elkaar te maken? nou, eigenlijk niks, maar ik wil jullie wel even het blog van postcrossing met Becky onder de aandacht brengen.
deze dame uit Port Orchard doet al heel wat jaren aan postcrossing en heeft daar naast ook nog een super hobby die met die flipperkasten te maken heeft.
hier volgt de link naar dat blog:

www.postcrossing.com/blog/2018/04/11/postcrossing-spotlight-beckys-from-the-usa

echt zo gaaf deze vrouw!
ik vind haar helemaal top. wie wil nou niet zo een oma? al zou je het alleen maar willen voor de flipperkasten.
tja, hier in Nederland deed je sjoelen met je opa en oma. eerlijk gezegd zie ik het niet voor me dat mij oma achter een flipperkast zou staan. nee, dat had ze nooit gedaan.

gaan we door met waar het omdraait bij postcrossing: kaarten sturen en ontvangen!
vorige week eindige ik die postcrossing met de wetenschap dat er toen 6 kaarten onderweg waren.
en van deze 6 zijn er kaarten aangekomen, om te beginnen kreeg ik op donderdag dat de kaart uit postcrossing 99 naar de USA na 15 dagen en 5912 km te hebben gereisd was aangekomen.
de volgende dag waren er nog twee kaarten die zijn geregistreerd als aangekomen.
uit postcrossing 96, een kaart na China, is na 37 dagen en 9329 km te hebben gereisd aangekomen op zijn plaats van bestemming.
dat geld ook voor de kaart uit postcrossing 100, de kaart die na Duitsland ging, niet zo heel verbazend dat die er als is. deze kaart was na 649 km te hebben gereisd met 2 dagen op zijn bestemming gekomen.
en dan is er nog de kaart uit postcrossing 93, deze ging na Rusland en is nog niet aangekomen maar staat nu als expired. de kaart kan nog aankomen en is nog te registreren, daar is nog een jaar de tijd voor. we wachten af, maar tot nu toe heb ik het nog niet meegemaakt dat een expired kaart als nog was geregistreerd.
en met deze optelling van ontvangen kaarten is het eindresultaat dat er van de 6 kaarten nu nog 2 over zijn.
een naar Taiwan ( postcrossing 98) en een naar Wit Rusland (Belarus, postcrossing 100).

deze week ging er ook weer een kaartje uit.
deze kaart is gisteren (dinsdag) op de bus gegaan en zal gaan af reizen naar Rusland.
de afstand die zal worden afgelegd is 5433 km.
de laatste kaart die naar Rusland ging staat op expired, voor nu dan.
dus ik hoop dat deze kaart wel netje gaat aan komen op zijn plaats van bestemming.
op de kaart staan wat Nederlandse lekker dingen als speculaas, drop en stroopwafels. ze zijn lekker maar ik ben nou geen typische Nederland die er zo dol op is dat ik het mee zou nemen op vakantie.
smaken verschillen nou eenmaal.

en zo zijn we weer bijna aan het einde van deze postcrossing.
deze week heb ik verder niks ontvangen maar er zijn intussen wel aardig wat kaarten van mijn kant op hun bestemming aan gekomen.
wat me gezondheid en de wondroos betreft, het gaat beter. het verband is er af en ik had al een litteken van de vorige keer en op dit is nu weer een litteken gekomen.
litteken op litteken dus. maar we gaan gewoon door met onze dagelijks dingen en deze week ga ik ook weer aan het werk.
straks zo rond kwart over 8 ga ik er weer naar toe.
en zo komen we aan het einde van deze postcrossing.
wil ik jullie weer bedanken voor de aandacht en graag tot volgende week ....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...