donderdag 17 mei 2018

kattenstreken#13

met drie katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo en Nala, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!


we hebben nu alweer enig tijd onze nieuwe (tweedehands) bank, en we zijn zijn er blij mee.
hij zit super lekker, die hoge leuningen zijn erg geschikt om lekker tegenaan te hangen.
Frodo heeft de achterrand ontdekt, daar kan je ook wel op liggen moet hij gedacht hebben.
prins heerlijk ligt hij daar.
zo lang ik of mijn dochter er ook zitten gaat dat goed.
de kussens in deze bank zijn lossen, handig met stof uitkloppen en zo.
voor de kat iets minder als je op dat randje ligt en je tussen het kussen en het rugkant van de bank zakt.
dit is al meerdere keren gebeurd maar Frodo blijft het plekje op zoeken.
en ja, als ik tv kijk is dat geen probleem maar soms wil ik even wat drinken halen of naar de wc en dan heeft Frodo toch even pech.


Van Nala worden we hier een beetje gek! hij heeft de laatste weken een obsessie met voor het raam zitten en naar buiten gluren.
dit komt niet omdat ik nou zo een mooie voortuin heb maar door wat zich er vaak in bevind: vogels en dan met namen de Kauwen.
Kauwen zijn een vogelsoort die hier heel veel zitten, en ook in de boom tegenover mijn huis, en ze lopen over het gras en ze zitten in me tuin.
en Nala die zou ze graag eens te pakken willen nemen.
met regelmaat klapt ze tegen het raam of valt voor de zoveelste keer mijn spullen er weer af. (zucht)
die vogels lijken er ook nog een spel van te maken, ze lopen brutaal door de tuin of komen het tuinpad opgestapt met hun blik naar het raam, waar Nala alles zit op te nemen. 
die vogels lijken het goed door te hebben dat die kat niet bij ze kan en Nala lijkt juist weer niet door te hebben dar ze niet dwars door het raam kan.
en het enige wat ik dan weer kan bedenken is: waarom heb ik weer zo iets?
is de omdat ik vorige jaar me schoorsteen heb laten afsluiten met een rooster zo dat de Kauwen er niet meer in kunnen om een nest te bouwen?
laten we hopen de deze Kauwen snel niet meer interessant zijn voor Nala en ze weer wat ander heeft gevonden.

en de enige die als een grote zorg zal zijn is Rambo.
die trekt zijn eigen plan, ligt op de logeerkamer op het bed te slapen, komt een naar de keuken om te eten en kruipt dan in de oude hondenbench om verder te slapen.
die bench is heiligdom van Rambo, die laat hij door niemand inpikken en niemand mag er in.
ik vind het prima, als dat is wat hij wil dan mag hij van mij de bench blijven gebruiken.

tot het volgende blog ....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Oefentherapie reuma komt mogelijk in het basispakket zorgverzekering

foto: Reuma magazine.nl De klachten van reuma verschillen per dag. De ene dag heb je bijna nergens last van, terwijl je de andere dag vergaa...